Dotazy lékaři – vše o zdraví

Dotazy lékaři - Vše o zdraví

Vyběhli jste dříve do pátého patra s lehkostí, a nyní již na druhém schodu nemůžete popadnout…

Dotazy lékaři - Vše o zdraví

Po vynuceném uzavření škol a prázdninách se děti po dlouhé době opět vrací do školních…

Dotazy lékaři - Vše o zdraví

Péče o těhotné ženy v jednotlivých zemích Evropy i světa do značné míry ovlivňují historické…

Dotazy lékaři - Vše o zdraví

Ne každý člověk trpící úzkostmi chce podstoupit dlouhodobou léčbu psychofarmaky. V méně…

Dotazy lékaři - Vše o zdraví

V kloubních výživách není snadné se zorientovat. A to jste možná ani nevěděli, že jen…

Dotazy lékaři - Vše o zdraví

Enzymy jsou důležitou součástí organismu a enzymoterapie je léčebné využití těchto látek….

Dotazy lékaři - Vše o zdraví

Je to tady, rozhodli jste se přestat s kouřením. Možná za sebou máte už několik dní či…

Dotazy lékaři - Vše o zdraví

Slibují téměř zázračné účinky na zdraví, často hrají všemi barvami duhy a honosí se cizokrajnými…

Dotazy lékaři - Vše o zdraví

Srdeční infarkt, mozková mrtvice či rakovina patří k nejčastějším strašákům dnešní doby….

Dotazy lékaři - Vše o zdraví

Kloubní obtíže jsou u lupénkářů celkem běžné. To ale neznamená, že je to v pořádku a můžete…

Lékařská poradna Symbinatur : Vše pro zdraví, lékař po internetu

Dobrý den, vstoupili jste do obecné internetové poradny, která vznikla pod vlivem dnešní rychlé doby.

Nenahrazuje lékařskou ordinaci. To je základní věc, kterou si tazatel musí vždy uvědomit.

Poradna může pomoci v orientaci, jak si má počínat v řešení svého zdravotního problému.

Tazatel dostane odpověď, která je úměrná jeho otázce. Čím je otázka obecnější, tím je také obecnější odpověď. Dotaz může být anonymní, ale přesto je žádoucí, aby tazatel o své osobě poskytnul co nejvíce informací.

Věk, pohlaví, charakter zaměstnání, nemoci, které ho již trápí, jaké na ně bere léky, jaké jsou lékařské závěry. Pak má následovat popis hlavního problému a položena specifická otázka – co chce řešit.

Může přidat dle svých možnosí digitální foto, scanovanou lékařskou zprávu atd. Sluší se podpis – třeba čtenářka Jana.

Není v kompetenci poradny odpovídat na otázky:

  • regionálního charakteru, typu – kde najdu specialistu v našem kraji, kdy tam mají otevřeno….
  • encyklopedické, které si může čtenář najít na specializovaných serverech
  • filozofické- diskuzní
  • dětem- na problém dítěte se musí ptát rodiče
  • vulgárního charakteru – automaticky jdou do koše
  • V poradně nemůžeme diskutovat o jiné osobě, jeho chorobě …. bez souhlasu osoby, které se to týká, u dětí bez souhlasu rodičů, byť se např. ptají prarodiče na svá vnoučata, nebo přítel na přítelkyni ….
  • Nepoužívejte zkratky a dobře si zkontrolujte svou e-mailovou adresu, aby zde nebyly čárky, háčky, uvozovky apod. 10% dotazů se vlivem těchto chyb ztrácí. Je praktické, uvést také region, kde bydlíte.( město, okres, kraj..)

    Váš dotaz:

    MUDR. Pavel Šácha

    Dotazy lékaři - Vše o zdraví Vystudoval lékařskou fakultu všeobecného lékařství v Brně, atestaci I. stupně provedl v oboru pediatrie v Hradci Králové. V roce 1992 opouští státní sektor a věnuje se soukromé alergologii. Od roku 1995 začíná studovat homotoxikologii v Rakousku a systémovou informační terapii VEGA v německém Schiltachu.

    Od roku 2000 je spolutvůrcem www.celostnimedicina.cz, systému SYMBI. Od stejného roku vede internetovou poradnu.

    V říjnu 2008 zakládá SYMBINATUR s.r.o.

    Má mnohaleté zkušenosti a snaží se o pohled přijatelný pro všechny směry.

    Tvrdí, že medicína je jen jedna. Ta, která pomůže člověku.

    ČPZP – Dotazy na lékaře

    Zdravím Vás prosím o radu,20. 7.jsem byla přijata do nemocnice a normálně jsem brala antikoncepci ještě v době hospitalizace i poslední den který jsem ho měla vzít po operaci tlustého střeva ale mezi tím proběhlo nějaké vyprazdňování,potom jsem dostávala i antibiotika chvilku jelikož mě museli otevř…

    zobrazit téma

    odpovídá: MUDr. Rudolf Vévoda | dotazů: 2 035 | Poslední dotaz: 1. srpna 2020 20:10:03

    Kde mohu nechat zkontrolovat vzorek čaje, když jsem přesvědčena , že mi dává něco na spaní?…

    zobrazit téma

    odpovídá: Mgr. Lenka Dostalíková | dotazů: 22 | Poslední dotaz: 21. července 2020 09:25:44

    Dobrý den, už asi 20 let mě trápí alopecie. Nyni budu podstupovat kortikoidni terapii, jako poslední možnost. Měla bych nárok na lázně s touto diagnózou? Děkuji….

    zobrazit téma

    odpovídá: MUDr. Sylva Zajícová | dotazů: 4 828 | Poslední dotaz: 24. září 2020 21:23:55

    Jaky je tedy duvod nepritomnost spermii? Operace varikokely 1 stupnu nepomuze vylecit azoospermii.? Varikokelu ma pouze na leve strane 4 cm.je nejaka sance prirozene otehotnet? Dekuji…

    zobrazit téma

    odpovídá: MUDr. Rudolf Vévoda | dotazů: 7 965 | Poslední dotaz: 26. září 2020 21:42:04

    Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, je běžné u gynekologa platit návštěvu 1x za rok? Slyšela jsem, že prý by to mělo být zdarma. Ale moje gynekoložka si vždy hned vezme 500 Kč. Děkuji. Hezký den…

    zobrazit téma

    odpovídá: MUDr. Jaroslava Čiefová | dotazů: 9 350 | Poslední dotaz: 23. září 2020 09:18:10

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat na možnosti léčby žlučníkových kamenů – jejich výhody a nevýhody. Dále mě zajímá, zda se po operaci mohou kaménky ve žlučníku tvořit znovu a jaký je pak postup dalšího léčení nebo zda je nutné odstranit celý žlučník a zda je pak větší výskyt rakoviny střeva. Ve žlučn…

    zobrazit téma

    odpovídá: MUDr. Tomáš Mrázek | dotazů: 285 | Poslední dotaz: 22. února 2003 11:58:06

    Dobrý den. Prosím vás o radu kam se mohu obrátit.Je mi 36 a mám 14.letou dceru,která trpí nadváhou asi tak 7 – 8 kilo.a dnes jsem zjistila,že si asi 14 dní každý večer vyvolává zvracení aby zhubla.Nevím jak to dělá dlouho,protože jednou mi řekne že týden pak že 14 dnů a nakonec mi řekla že už to z…

    zobrazit téma

    odpovídá: MUDr. Jitka Potribná | dotazů: 42 | Poslední dotaz: 8. září 2003 00:40:08

    Vážení, už ca. rok mám problémy s menstruací-přestala jsem krvácet.Lékařka mi nasadila antikoncepci,kterou jsem nesnášela moc dobře. Jsem stále unavená,apatická, na pohled mám změněny oči. Jiná ženská lékařka mi před měsícem nechala odebrat krev-měla jsem zvýšený cholesterol a tuky, sníženou funkci…

    zobrazit téma

    odpovídá: MUDr. Daniela Kremlová | dotazů: 201 | Poslední dotaz: 28. července 2003 15:18:27

    Dobrý den,chtěla bych se zeptat,zda je možné,aby zanikly vaječníky.V minulosti po třicítce byl podvaz.Děkuji.Lékař sdělil,téměř zaniklé……

    zobrazit téma

    odpovídá: MUDr. Škraňková Svatava Antonie | dotazů: 11 886 | Poslední dotaz: 3. ledna 2019 10:34:47

    Vsimla jsem si, ze ma dvoumesicni dcera ma na jednom oku v zornicce malou skvrnku ve tvaru duhovky, duhovka je i mimo zornicku v miste sousedicim se zornickou o trochu jinak zabarvena . Rada bych vedela, zda to muze znamenat nejaky problem. Druhe oko je mirne zapadle, jakoby mensi, …

    zobrazit téma

    odpovídá: MUDr. Josef Hycl, CSc. | dotazů: 40 | Poslední dotaz: 13. září 2003 18:46:22

    Dobry den, mam problem,ktory ma velmi trapi.Po 4 mesiacoch sa mi vratil stav,kedy sa mi tyzden velmi tazko dychalo,mal som velmi casto zachvaty dychavice niekedy spojene so zavratmi,potenim…momentalne mi to uz 3 den preslo,citim sa lepsie.Na RTG pluc mi nic nenasli,vraj ich mam uplne ciste.Spiro…

    zobrazit téma

    odpovídá: MUDr. Věra Tobolíková | dotazů: 188 | Poslední dotaz: 9. července 2003 15:35:33

    Mám problém a prosím o názor. Byl jsem před měsícem u ženy na privátu,která provozuje sex. služby.(chtěl jsem to zkusit) Jelikož se bojím nemocí atd. tak,jsem nepožadoval klasiku ani orál.Pouze jsem před ní masturboval a ona si na moji žádost navlékla na prst kondom a dráždila mě v s ním konečníku(j…

    zobrazit téma

    odpovídá: MUDr. Jitka Potribná | dotazů: 174 | Poslední dotaz: 29. srpna 2003 13:50:14

    Dobry den, bolelo me ucho, tak jsem sii do nej dala jako vzdy kousek cesneku. Bohuzel to byl opravdu maly kousek, ani ne ctvrtka strouzku cesneku a tak jsem si myslela ze mi zapadl. Jela jsem na pohotovost a doktor mi rekl, ze tam nic nevidi. Ze do bubinku urcite nikde neni. Jenze ja byla cely den d…

    zobrazit téma

    odpovídá: Prof. MUDr. Anton Kollár, DrSc | dotazů: 1 323 | Poslední dotaz: 4. ledna 2013 21:25:12

    Zajímavé:  Příznaky Při Růstu Zoubků?

    Mám zvýšenou hladinu kyseliny močové a praktický lékář mi dal leták s doporučenímy ke snížení této hladiny kde se mj. nedoporučuje pivo a destiláty. Vztahuje se to i na nealkoholické pivo? A není zmíněno víno. Znamená to, že ho mohu v nějaké rozumné míře i nadále pít? Děkuji za odpověď. …

    zobrazit téma

    odpovídá: MUDr. Lucie Navrátilová | dotazů: 15 | Poslední dotaz: 6. června 2016 15:38:26

    Moc se ptáte a máte vlastní názor. Jak čelit problémům u lékařů?

    • V roce 2011 přistoupila Česká republika k Úmluvě o ochraně lidských práv a biomedicíně a o rok později přijala zákon o zdravotních službách.
    • „Právě tento zákon představuje z hlediska vztahu lékaře a pacienta největší pokrok a skutečné zlepšení,“ říká právník Antonín Valuš, autor knihy Civilní spory mezi lékařem a pacientem.
    • „Definuje například jednotlivé druhy zdravotní péče, stanovuje kdo a za jakých podmínek může tuto péči poskytovat a rovněž vypočítává základní práva a povinnosti jak poskytovatele zdravotních služeb, tak i pacienta a osob jemu blízkých,“ vysvětluje Valuš podrobnější znění zákona.

    Co to v praxi znamená? Jednoduše řečeno i to, že lékař má povinnost informovat pacienta o jeho zdravotním stavu a navrhovaném zákroku a vyžádat si od něj svobodný souhlas. Často se však stává, že pacient navrhovaným postupům nerozumí, nebo raději mlčí, například při pochybnostech o předepisovaném léku. Přitom má svá práva, o kterých mnohdy ani neví.

    Tápete? Nebojte se ozvat

    To, že nemáte vystudovanou lékařskou fakultu, neznamená, že musíte při každé lékařské prohlídce slepě hltat doporučení svého doktora. Zapojte selský rozum, vlastní zkušenost a hlavně přirozenou zvědavost.

    Co je informovaný souhlas u lékaře?Je to souhlas s léčbou, kterou navrhuje váš lékař. Všeobecně ho není potřeba pořizovat v písemné formě. Písemně musí být sepsán pouze ke speciálním zákrokům, například k transplantaci, nebo pokud ho vyžaduje nemocnice.Jak s vámi lékař může ukončit spolupráci?Pacienta lze vyřadit z kartotéky nejčastěji proto, že úmyslně nedodržuje léčbu, ke které předtím dal souhlas. Lékař tak může učinit po předchozí domluvě s pacientem a vydá mu písemnou zprávu, ve které je uveden důvod odmítnutí. Pacienta nelze odmítnout proto, že nesouhlasí s doporučenou léčbou nebo poté, co pacient podal na lékaře stížnost.Seznam důvodů pro ukončení péče o pacienta lze nalézt v zákoně o zdravotních službách v § 48 odst. 2 na www.zakonyprolidi.cz.

    „Není jednoduché říct, které otázky by měl pacient svému lékaři klást, ale obecně by se měli pacienti víc ptát ‘Proč?‘“, doporučuje právnička Ligy lidských práv a poradny Férová nemocnice Kamila Holoubková.

    Chtějte vědět o všem všechno důležité. Vyžadujte informace o tom, proč vám lékař předepisuje zrovna tento lék, jaké jsou jeho vedlejší účinky, proč vás posílá na určité vyšetření a zda existují jiné alternativy léčby. Na tohle všechno máte právo a lékař si musí najít čas vám vše dostatečně zodpovědět. Stejně tak se ozvěte, pokud vám není něco jasné.

    „Lékař má povinnost vám svůj názor vysvětlit tak, aby jeho odpověď pochopila i vaše babička,“ úmyslně přehání právnička Holoubková.

    Pacient pořád ve vedlejší roli

    České zdravotnictví má stále i přes velké pokroky velké trhliny. Především při jednání s pacientem. Sama jsem se o tom přesvědčila před necelým rokem, když jsem vezla svého tehdy osmiměsíčního syna na pohotovost. V Německu, kde momentálně žiji, jsem si zvykla na pozici klienta i v takovém prostředí jako je zdravotnictví.

    Proto mi přišlo logické se vyptávat třeba na to, co obsahuje kapačka, jak dlouho ji syn bude mít, zda a jak často mu budou chtít dávat utišující léky a jak se vůbec jmenují.

    A když stála před dveřmi našeho pokoje první vizita a jízlivě komentovala mou zvědavost, uvědomila jsem si, jak velký problém a neobvyklost to pro zdejší lékaře je.

    Nehledě na to, že jsem si před tím musela vybojovat svou přítomnost u syna, kterého jsem tehdy ještě kojila.

    Prapodivné a napadnutelné chování na infekčním oddělení, kde jsem se tehdy neplánovaně ocitla, mi potvrzuje i právník Antonín Valuš: „Lékař by neměl vystupovat vůči pacientovi v nadřazeném postavení, tedy pacient se může lékaře zeptat na vše, co jej v souvislosti s jeho zdravotním stavem zajímá a je relevantní z hlediska poskytování zdravotní péče. Je však třeba zdůraznit, že je to pacient, kdo určuje, jakou léčbu podstoupí, nikoli lékař.“

    Nespokojenost na vaší straně

    Není nic neobvyklého, že názor svého lékaře nesdílíte. Problém začíná tehdy, když nevíte, jak mu to sdělit nebo jak dál postupovat, pokud se s ním neshodnete či nebude ochoten váš názor přijmout.

    „Pokud pacient není s informacemi poskytnutými lékařem spokojen, může si vyžádat i tzv. druhý názor, tedy obrátit se s dotazem na jiného lékaře,“ radí právník Antonín Valuš. Další možností je obrátit se se svými pochybnostmi přímo na svého lékaře a pokusit se mu vysvětlit to, co vám na jeho návrhu vadí.

    Nemoci, příznaky a vše o zdraví vám srozumitelně vysvětlí Vitalion.cz.

    „Taková alternativa může být nejtěžší,“ přiznává Kamila Holoubková z poradny Férová nemocnice a Ligy lidských práv a zdůrazňuje, že jako pacienti máme právo na rozhodování o svém zdraví.

    „Velmi důležité je také právo zvolit si lékaře, právo na úctu a důstojné zacházení, na ohleduplnost a respektování pacientova soukromí.

    Také bych vyzdvihla přítomnost osoby blízké nebo osoby určené pacientem,“ dodává Holoubková.

    Když jde do tuhého

    Existují záležitosti, které se sice vám příčí, uráží nebo se kterými nesouhlasíte, přesto nad nimi často mávnete rukou, protože nemá cenu je řešit. Jenže přístup lékařů se nezmění, pokud jim nedáme zpětnou vazbu.

    V horším případě může dojít k velkému pochybení v léčbě u někoho z dalších pacientů. I z toho důvodu je dialog mezi pacientem a lékařem důležitý.

    Pokud jste se stali už svědky neohleduplného, urážlivého nebo nerespektujícího chování ze strany lékaře, nesouhlasíte s navrhovanou léčbou, nebo vás doporučení lékaře o postupu nějak poškodilo, je na místě skutečně jednat.

    „Nejlepší je věc s lékařem osobně probrat a pokusit se jeho lékařský postup či chování tak, aby se celá věc už neopakovala. Pokud by se touto cestou nedalo ničeho docílit, lze lékaře změnit,“ doporučuje Kamila Holoubková. Razantnějším krokem je také sepsání stížnosti.

    „Bohužel ze statistik i mé zkušenosti vyplývá, že stížnosti, a to ani u České lékařské komory nenapomáhají situaci napravit. Pacienti často čekají měsíce a roky v různých stádiích stížnostního mechanismu, ale nedostanou žádné vysvětlení,“ podotýká smutně právnička poradny Férová nemocnice.

    I lékaři mají svá práva

    Tak jako pacient může odmítnout navrhovanou léčbu a přejít k jinému lékaři, tak i odborníci ze zdravotnictví mohou své pacienty odmítnout.

    „Nikoliv pro to, že mají jiný názor na léčbu, ale například pro to, že je pacient na lékaře opakovaně hrubý či obtěžuje pacienty v čekárně. V současnosti je také legální vyřadit z péče pacienta, který úmyslně a soustavně nedodržuje navrženou individuální léčbu, se kterou předtím souhlasil,“ podotýká Holoubková.

    „Pokud pacient s odmítnutím nesouhlasí, může proti takovému postupu podat stížnost,“ dodává Antonín Valuš.

    Zdravotní problémy

    Informace věnované jednotlivým nemocem.

    Portal o zdravi, vyzive a krase. Denne nove clanky. Alternativni a prirodni medicina, poradna, recepty zdrave vyzivy, slovnicek, knihy o zdravi, horoskopy, hubnuti, pohyb, sexualita, psychologie.

    komplet vše, co se týká AIDS

    Astma, alergie a imunita. Prevence a léčba – inhalační kortikosteroidy (kortikoidy) a další léky (antiastmatika). Pneumolog (plicní lékař) a alergolog. Soutěž Dýchat bez zábran.

    Návštěvník získá unikátní informace o pylové alergii, může využít odbornou poradnu, kde odpovídá alergolog, nebo se zapojit se do diskusního fóra. Možnost zasílání pylového zpravodajství formou SMS zprávy.

    Institut Galenus – Informační server zaměřený na zdraví, nemoci, těhotenství, výživu, nadváhu, diety, biogenetiku a cvičení. Databáze objektů působících ve zdravotnictví

    Tato stránka je oficiální stránka Institutu UCB pro alergii a klade si za cíl sloužit lékařům i laické veřejnosti jako široký zdroj informací o alergických onemocněních a být tak pomocníkem při jejich léčbě

    Zajímavé:  Alergie Na Hovězí Maso U Psa?

    Lázně pobyty je informační server a nemocech s nabídkou vhodných lázeňských pobytů. Pro lidi, kteří mají dotazy, je zde i lázeňská poradna, kde na dotazy odpovídá lázeňský specialista a fyzioterapeut lázeňského hotelu.

    Projekt Společnosti pro diagnostiku a léčbu bolestí hlavy ČLS JEP zaměřený na migrénu (léčba, centra bolesti, www odkazy, dotazník MIDAS, odborné akce, klinické studie, poradna). Stránky jsou určené pro laickou i odbornou veřejnost.

    Stránky sdružení rodičů dětí se syndromem Prader-Willi. Příspěvky a setkání rodičů a přátel postižených dětí. Léčba a péče o dítě se SPW. Ovlivnění nadváhy dětí. Užitečné rady, často kladené otázky. Lékaři specialisté. Možnost objednání materiálů.

    Význam hormonu v těhotenství, při kojení, ovlivnění spánku, stresu, pohlavním styku, těhotenství. Nemoci způsobené zvýšenou hladinou prolaktinu. Poruchy plodnosti. Nepravidelný menstruační cyklus. Často kladené otázky. Poradna lékaře.

    Pylová informační služba. Aktuální informace o pylové alergii a výskytu alergenů. Pylová SMS, wap, pylové zpravodaj e-mailem. Pylový kalendář. Alergická rýma, astma, alergický zánět spojivek, atopický ekzém.

    Informace o revmatoidní artritidě, lupénce a Bechtěrevově nemoci. Laická a odborná sekce, aktualizované novinky. Odborná poradna lékaře, sebediagnostický test, anketa nebo soutěže.

    Poruchy růstu dětí. Růstové grafy. Léčba malého vzrůstu dětí. Materiály a rady pro rodiče. Letní tábor pro děti s poruchou růstu. Růstová poradna. Centra léčby a odborné pomoci. Stránky pro chlapce a holčičky. Často kladené otázky.

    Tradiční čínské cvičení Tai Ji je praktikováno jako bojové umění i pro zdraví a relaxaci. Cvičení Tai Či posiluje fyzickou kondici a udržuje duševní pohodu.

    Hepatitida typu C,žloutenka C. Zánět jater způsobený viry.Přenos krví.Léčba, prevence,očkování.Rizika:drogy,zdravotnictví,krevní transfuze,sex,partner.Žloutenka C v těhotenství.Poradna lékaře.Seznam lékařských center.Materiály ke stažení.

    Stránky podporují celoplošný preventivní školní program zubního zdraví Zdravé zuby. Pro děti zábavné a naučné hry a kvízy, pro učitele a rodiče metodické pokyny a materiály.

    Asistent zdraví – nonstop na telefonu a zdarma

    Asistent zdraví OZP nabízí a poskytuje tzv. Asistenční službu.

    Asistenční služba OZP (AS OZP) je pojištěncům OZP registrovaným ve VITAKARTĚ ONLINE zdarma k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Nemusíte o záležitostech týkajících se zdraví vědět všechno, od toho je Asistenční služba, která je vždy připravena vám pomoci. Služba je odborně kvalifikovaná, stále je k dispozici lékař ke konzultaci vašeho zdravotního stavu.

    Rychlou konzultací s Asistenční službou OZP si můžete ušetřit případné následky na vašem zdravíPro zlepšení dostupnosti AS OZP je Vám k dispozici takételefonní číslo 261 105 205

    Telefonní linka 844 111 000 je dostupná nonstop.Hovor je zpoplatněn sdíleným tarifem modrá linka dle tarifikace operátora, z jehož sítě voláte.

    Kdo může využívat AS OZP?

    Abyste mohli začít využívat služby AS OZP, stačí být registrován k portálu VITAKARTA ONLINE. Pokud dosud nejste zaregistrován, můžete tak učinit na následujícím odkazu:https://www.ozp.cz/aktivace-uzivatele/Aktivace.action

    Nabízené služby

    Přesný rozsah služeb AS OZP je k dispozici ve výčtu rozsahu služeb ke stažení níže. Můžete si rovněž přečíst často kladené dotazy v souvislosti s AS OZP, zjistit si o AS OZP více na infolince 261 105 555, nebo na e-mailu [email protected] (tento e-mail je určen pouze řádně registrovaným klientům).

    Rychlá konzultace s lékařem

    Nemáte se s kým poradit o zdravotním stavu vašem nebo vašeho dítěte? Váháte, zda má cesta k lékaři smysl? Ať už vás nebo vaše dítě trápí teplota, drobný úraz, chcete se poradit o možnostech očkování, náš zkušený lékař na telefonu je vždy k dispozici. Odpadnou vám tak starosti s cestou k lékaři a možná si rychlou konzultací ušetříte případné následky na vašem zdraví.

    Objednání k lékaři a zprostředkování sanitky

    Nechcete trávit svůj čas v dlouhých frontách u lékaře? Asistenční služba OZP vás objedná ke specialistovi v nejkratší možné lhůtě. V případě potřeby zajistí návaznou péči. Váš dotaz může být případně vyřešen již po telefonu – ušetříte si tak čekání a zbytečné nervy.

    Termíny vyšetření vychází z vašich časových možností a z vytížení lékaře. Objednání garantujeme u více než 300 poskytovatelů zdravotních služeb všech odborností po celé ČR.

    Máte-li akutnější obtíže vyžadující kratší lhůtu k vyšetření, nebo vás obtíže zastihly na cestách, AS OZP vyhledá nejbližšího smluvního lékaře.

    V rámci ambulantní péče zajišťujeme pro samoplátce či na základě Příkazu ke zdravotnímu transportu objednání sanitky.

    Zprostředkování prevence

    AS OZP vám může vysvětlit, jak nejlépe využít nabídku preventivních programů OZP. Může vám pomoci se objednat ke smluvním lékařům poskytujícím vyšetření civilizačních onemocnění včetně onkologických screeningů.

    Léková a právní poradna

    Hledáte informace o doplatcích za léky, zdravotní pomůcky a ošetření? Nebo vás zajímá oblast nadstandardní zdravotní péče? Chcete konzultovat interakci předepsaných léků? Ve své VITAKARTĚ najdete nově poradny, které vám v přehledné podobě odpoví na vaše dotazy.

    Základní informace ve vztahu ke zdravotnímu pojištění najdete přímo ZDE. Další či podrobnější otázky z této oblasti jsme připraveni vám ZDARMA zodpovědět prostřednictvím Asistenční služby.

    Škola rehabilitace

    Seriál praktických článků ve VITAKARTĚ ONLINE na téma boje s nemocemi pohybového aparátu. V rámci této Poradny chronicky nemocnýchmůžete navíc konzultovat své dotazy z oblasti pohybového aparátu s odborníkem na danou problematiku.Školu rehabilitace najdete zde.

    Asistenční služba není záchranná služba!

    Pozor, AS OZP nenahrazuje rychlou záchrannou službu! Máte-li akutní zdravotní potíže, např. krvácení či prudké bolesti, volejte přímo linku 155 nebo 112.

    Upozornění

    • Podle platných právních předpisů má klient AS OZP právo pouze na informace o svém vlastním zdravotním stavu (popřípadě též na informace o zdravotním stavu osob, jejichž je zákonným zástupcem). Informace o zdravotním stavu jiných osob klientům nemohou být poskytovány.
    • Plný rozsah asistenční služby OZP je poskytován ve všední dny od 8:00 do 18:00. Akutní případy je možné řešit rovněž ve zbývajícím čase (všední dny od 18:00 do 8:00 a soboty, neděle a svátky po celý den).
    • Telefonické hovorné je na lince Asistenční služby OZP zpoplatněno cenou místního tarifu.

    Dokumenty ke stažení

    Pravidla online poradny

    • Pravidla Online poradny a Lékového poradenství
    • I. Druhy poradenství
    • Tato pravidla upravují práva a povinnosti v rámci

    (a) poskytování porad v online poradně umístěné na www.benu.

    cz/poradna  (dále jen „Online poradna“) na dotazy tazatelů starších 18 let týkající se oblasti zdravotnictví, a to například dotaz týkající se možných vzájemných účinků léků, dále dotazy ohledně vlastností léků, doplňků stravy, zdravotnických prostředků, zdravé výživy, jakož i dotazy týkající se lékárenského zboží a všeobecných dotazů týkajících se oblasti poskytování zdravotních služeb. Porady – odpovědi na dotazy poskytují kvalifikované osoby – lékárníci nebo lékaři bez možnosti výběru konkrétního odpovídajícího.

    (b) poskytování porad ohledně konkrétních interakcí léčivých přípravků, které byly nezávazně vyhodnoceny v rámci aplikace umístěné na www.benu.cz/lekove-interakce-zadani (dále jen „Lékové poradenství“).

    Lékové poradenství je poskytováno buď online (dále jen „Online lékové poradenství“), nebo jako osobní konzultace na vybrané BENU lékárně (dále jen „Osobní lékové poradenství“). Porady jsou poskytovány tazatelům (pacientům) starším 18 let.

    Porady – odpovědi na dotazy poskytují kvalifikované osoby – lékárníci bez možnosti výběru konkrétního odpovídajícího. U Osobního lékového poradenství je možnost zvolit si BENU lékárnu dle nabídky na webových stránkách www.benu.cz.

    Provozovatelem Online poradny a Lékového poradenství je společnost BENU Česká republika s.r.o., se sídlem Praha 10 – Hostivař, K pérovně 945/7, PSČ 102 00, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, v oddíle C, vložka 318084, IČO: 49621173, která je současně správcem osobních údajů (dále také jen „provozovatel“ nebo „správce“).

    IIa.  Online poradna

    Online poradna není reklamou, neslouží k podpoře zvýšeného užívání léků, nenahrazuje osobní konzultaci s ošetřujícím lékařem nebo lékárníkem ani nenahrazuje klasickou lékařskou péči a slouží pouze jako zdroj informací.

    Zajímavé:  Antibiotika A Leky Proti Bolesti?

    Poradenství v Online poradně může být zpoplatněno. Bližší finanční a platební podmínky jsou k dispozici na www.benu.cz/poradna, přičemž platí rovněž podmínky uvedené v těchto pravidlech.

    Tazatel vyplní v rámci Online poradny online dotazník, do něhož vyplní povinně svůj e-mail a co nejpřesnější znění dotazu. Bez uvedení těchto údajů nebude poskytnuta odpověď. V rámci jednoho dotazníku je možné položit dotazů více, a to v rozsahu, který umožnuje online dotazník.

    Dotazy nesmí obsahovat vulgarismy. Dotazy, které se netýkají tematicky charakteru Online poradny, nebo připomínky bez konkrétního dotazu nebudou zodpovězeny.

    Tazatel může v rámci svého dotazu připojit také fotografii vztahující se k dotazovanému problému (zejména v případě dotazu na kožní problém).

    Na dotaz směřující na lékárníka provozovatel odpoví zpravidla do 24 pracovních hodin, dotaz směřující na lékaře bude odpovězen zpravidla do 48 hodin.

    Odpovědi vycházejí pouze z informací uvedených tazatelem a jsou zasílány na tazatelem uvedený e-mail.

    Dotazy a připomínky nejsou s ohledem na charakter internetových stránek považovány za důvěrné a provozovatel má právo je publikovat v rámci Online poradny a nakládat s nimi podle svého uvážení.

    Dotaz je spolu s odpovědí zveřejněn v neupraveném znění, proto provozovatel žádá, aby v dotazech byly poskytnuty jen takové informace, které mohou být veřejné. Zveřejněny budou jen ty odpovědi, u nichž je to právními předpisy dovoleno. E-mailová adresa ani poskytnutá fotografie není zveřejňována. Není zveřejněno jméno ani příjmení tazatele, pokud je tazatel poskytne.

    1. Provozovatel upozorňuje, že nenese žádnou odpovědnost ze škody na zdraví tazatele či třetích osob vyplývajících z využití Online poradny.
    2. IIb.   Lékové poradenství

    Lékárník na základě konkrétních léčivých přípravků, které tazatel/pacient vyplní do elektronické aplikace pro vyhodnocování lékových interakcí umístěné www.benu.cz/lekove-interakce-zadani, vysvětlí a zkontroluje

    (a) v rámci Online lékové poradenství

    • Lékové interakce
    • Potravinové interakce
    • Správné užívání léků
    • Správné dávkování
    • Duplicity

    a/nebo

    (b) v rámci Osobního lékového poradenství

    • Lékové interakce
    • Potravinové interakce
    • Správné užívání léků
    • Správné dávkování
    • Duplicity
    • Správné zacházení s inhalátory
    • Zkontroluje domácí lékárničku
    • Změří krevní tlak

    Většina z nás nějaké léky užívá a zpravidla to není pouze jeden lék. Při užívání vícero léků je důležité sledovat i to, zda se tyto léky mezi sebou nepříznivě neovlivňují, tedy sledovat interakce mezi léky.

    Kromě interakce lék-lék existují časté interakce léků i s rostlinami (byliny, čaje, doplňky stravy) a s potravinami, které můžou silně ovlivnit účinek Vašich léků. K vyhodnocení lékových interakcí používáme Databázi lékových interakcí.

    Programu Lékového poradenství se na straně provozovatele neúčastní studenti ani stážisté. Tato služba je pro naše zákazníky poskytována zdarma.

    1. Při Online lékovém poradenství bude vysvětlení posláno na e-mailovou adresu, kterou za tímto účelem tazatel poskytuje. Vysvětlení ani dotaz tazatele není zveřejňován na internetu.  
    2. V rámci Osobního lékového poradenství přímo s lékárníkem se může tazatel poradit a informovat o lécích, které užívá, a to v návaznosti na vyhodnocení interakcí v rámci elektronické aplikace umístěné na https://www.benu.cz/lekove-interakce-zadani nebo i nezávisle na předchozím použití této elektronické aplikace. Konzultace je určena pro pacienty i jejich rodinné příslušníky, kteří užívají více různých léčivých přípravků (na předpis nebo volně prodejných).

    Jelikož Osobní lékové poradenství může být obsáhlejší než online forma a může z něj vyplynout účast v dlouhodobějším konzultačním programu, lékárník na místě ve vybrané BENU lékárně vysvětlí tazateli/pacientovi očekávané přínosy a případná zdravotní rizika, která by se mohla vyskytnout během takového programu.

    Aby bylo Osobní lékové poradenství poskytnuto řádně, tazatel/pacient v rámci konzultačního programu musí informovat lékárníka o všech lécích, které užíval v posledním měsíci, i o těch, které v současnosti užívá.

    Účast v programu může pacient kdykoliv přerušit či ukončit. Účast v  programu je dobrovolná.

    Lékové poradenství není v žádném případě náhradou odborných rad lékaře, pouze doplněním informací pro pacienty, jež mají zájem se dozvědět víc. Ošetřující lékař nemusí vědět o všech přípravcích, které byly pacientovi předepsány v jiné než jeho ordinaci.

    Lékové poradenství má pouze informativní charakter a jejím záměrem rozhodně není rozporovat léčbu tazatele. Velice důležité je to, zda své léky užívá tazatel správně. Pacienti by měli vědět o svých lécích více.

    Toto je hlavním cílem tohoto Lékového poradenství.

    III. Správa osobních údajů, které nám poskytnete

    Při vyplňování online dotazníku je tazatel požádán o souhlas se zpracováním poskytnutých osobních údajů za účelem (IIa) poskytování služeb Online poradny nebo (IIb) poskytování Lékového poradenství. Souhlas je potřeba pro oba druhy poradenství, protože může docházet ke zpracování údajů o zdravotním stavu.

    Dále jsou zpracovány zejména kontaktní údaje, které tazatel poskytne buď v online dotazníku (jméno, příjmení, e-mailová adresa), nebo další údaje, které tazatel/pacient poskytne později v rámci dalšího poradenství (telefonní číslo, titul, rok narození, pohlaví, osobní a rodinná anamnéza, TK, BMI, informace o užívaných lécích.). Souhlas je poskytován dobrovolně a lze jej kdykoliv odvolat na adrese: [email protected]. Odvoláním není dotčena zákonnost zpracování založená na souhlasu uděleném před jeho odvoláním. 

    Pro jiné účely, než výše uvedené, nebudou osobní údaje zpracovány. Správce poskytne údaje v anonymizované podobě k dalšímu zpracování pouze České lékárnické komoře nebo třetí osobě pro vědecké a výzkumné účely či analýzy.

    Souhlas je udělenelektronickým odesláním online dotazníku. Správce a z jeho pověření případně zpracovatelé uvedení na webových stránkách www.benu.

    cz na základě tohoto souhlasu zpracovávají všechny osobní údaje uvedené v online dotazníku (zpracování může mít podoby shromažďování, ukládání, zpřístupňování, úprava, vyhledávání, likvidace, a to vše v souladu s nařízením EU 2016/679 obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) a českým adaptačním zákonem).

    Výše uvedené osobní údaje budou zpracovány po dobu nezbytně nutnou pro poskytnutí odpovědi v Online poradně, nejdéle však po dobu 1 roku. Pro účely Lékového poradenství budou osobní údaje uloženy po dobu nezbytně nutnou, nejdéle pak 10 let (zejména, pokud se pacient stane součástí konzultačního programu).  

    Tazatel/Pacient může požadovat korekci a omezené zpracování, výmaz či blokování osobních údajů a jejich likvidaci. Tazatel/pacient má právo vznést u správce osobních údajů námitku proti zpracování svých osobních údajů a právo obrátit se v případě domnělého porušení svých práv se stížností proti zpracování na Úřad pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz).

    Dále má tazatel/pacient právo na přenositelnost osobních údajů a právo přístupu ke všem svým osobním údajům. Informace ohledně osobních údajů poskytne správce kdykoliv na základě písemné žádosti zaslané poštou na adresu sídla správce nebo na e-mailovou adresu: [email protected].

    Tazatel/pacient je oprávněn uplatnit svá zákonná práva ohledně ochrany svých osobních údajů u Pověřence pro ochranu osobních údajů dostupném na e-mailové adrese: [email protected] a telefonním čísle: 296 808 111.

    Osobní údaje jsou ukládány v bezpečné databázi. Osobní údaje jsou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem. Správce garantuje bezpečnost poskytnutých dat. Všichni zaměstnanci správce jsou vázání mlčenlivostí a pravidelně na téma ochrany osobních údajů školení.

    IV.    Závěrečná ustanovení

    Tato pravidla jsou platná dnem jejich vydání a účinná ode dne 11. 2018. Provozovatel si vyhrazuje právo změny těchto pravidel. Změna pravidel se oznamuje na webových stránkách www.benu.cz/poradna   s měsíčním předstihem.

    Jakékoliv odkazy v reklamních a propagačních materiálech na podmínky Online poradny nebo Lékového poradenství se považují za odkaz na platná pravidla.

    Odesláním dotazu potvrzuje tazatel/pacient, že se seznámil s těmito pravidly, že jim porozuměl a bude se jimi řídit.

    V případě Osobního lékového poradenství, ze kterého vyplyne účast na konzultačním programu, je odesláním udělen tzv. Informovaný souhlas s poskytnutím zdravotních služeb. Pokud se bude pacient účastnit dalších konzultačních programů na jiné téma než Lékové poradenství, budou mu ze strany provozovatele poskytnuty další potřebné informace.

    Poslední aktualizace:   V Praze dne 01. 02. 2020                                                     BENU Česká republika s.r.o.

    Diskuze

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    Adblock
    detector