České lékárny: osm z deseti zákazníků odchází spokojeno – vše o zdraví

Prodejna zdravé výživy, suchých plodů, regionálních výrobků, zelené lékárny a výrobků „s příběhem“ se nachází na náměstí malebného posázavského městečka Ledeč nad Sázavou.

Do příjemných prostor, kde bylo v minulosti rodinné zlatnictví, proudí zákazníci od dětí až po seniory.

Láká je vůně, usměvavý personál, široká nabídka zdravého sortimentu a klid, který na vás dýchne hned, jakmile otevřete dveře.

Cesta k dnešnímu širokému sortimentu se zřejmě začala pomalu rodit už v dobách, kdy byla jeho současná majitelka Stanislava Laudátová ještě malá holka. „Vždycky jsem si strašně přála mít svůj obchod,“ vzpomíná.

Dnes v tom svém nabízí regionální výrobky, bezlepkové a dia potraviny, více než 150 druhů suchých plodů natural, v polevách, slané i sladké, které zdejší prodavačky balí do úhledných kornoutů.

Hlavní sortiment doplňují bylinné čaje, tinktury, masti a doplňky stravy, koření, med i drahé kameny. „Uživila bych pětkrát větší prostor,“ říká majitelka, která by ráda rozšířila sortiment o přírodní kosmetiku, drogerii a řadu dalších produktů.

Prostor ale bohužel nafouknout nejde, a tak se alespoň těší z toho, co se jí podařilo za posledních deset let ze snu o „svém obchodě“ realizovat.

Zboží&Prodej 5/2020: Opalovací prostředky spasí jedině slunce

Zákazníkům rozdává nejen úsměv, ale i rady

Ve své profesi se vždy věnovala obchodní činnosti pro průmyslové zboží, a coby absolventka obchodní akademie má k obchodu celý život velmi blízko. Před deseti lety se Stanislava rozhodla postavit na vlastní nohy a sen si splnit. Najala si malou místnost v patře na náměstí a začala, obchodnickému řemeslu se učila za pochodu.

Od té doby se obchod třikrát přestěhoval, než našel své pravé místo v srdci města. „Začít není jednoduché a jsem ráda, že jsem se mohla spolehnout na manžela,“ vrací se k začátkům podnikání současná majitelka, obchodnice a prodavačka v jednom, která svým zákazníkům nerozdává jen úsměv, ale také rady, pro které si sem chodí lidé z blízkého i širokého okolí.

V začátcích se věnovala hlavně nabídce čajů, bylin a tinktur. Sortiment rozšiřovala postupně na výrobky zdravé výživy. „Všechno souvisí se vším a zdravá výživa je součástí zdravého životního stylu, vlastně tu nemohla chybět,“ vysvětluje Stanislava, která se zajímá také o drahé kameny, jež v obchodě rovněž dostaly svůj prostor.

Možná proto, že historicky tu bývalo rodinné zlatnictví a zdá se, že i energie drahých kamenů přitahuje do obchodu zákazníky. Obchod je vybaven starožitným nábytkem, který shání a restauruje švagr majitelky.

V obchodě to vytváří zvláštní hřejivou a klidnou atmosféru a Stanislava věří, že i díky vybavení, které je citlivě rekonstruované a „něco opravdu pamatuje“ to zákazníky do obchodu láká. Jako když přijdete do starodávné apatyky, která potěší vaše smysly a zakoupené zboží pak léčí vaše tělo.

České lékárny: osm z deseti zákazníků odchází spokojeno – vše o zdraví

Potraviny s příběhem: Bujonka

Mám ráda výrobky s příběhem

Na začátku svého podnikání spolupracovala s jedním dodavatelem, dnes jich má přes čtyři desítky. „Velmi intenzivně si vyhledávám nové produkty, mám ráda ty české a nejlépe s příběhem, baví mne, když lidé dělají práci srdcem,“ vysvětluje jednoduchou strategii Stanislava.

Zaujal ji třeba příběh tří sester z Kyjova, které vyrábějí domácí poctivé bujony pod značkou Bujonka, stejně jako med od manželů Jášových z Kněže. Pro bylinné čaje, které si vybírá na základě vlastních zkušeností od společností Serafin a Jukl, má vymyšlen svůj vlastní category management.

Jsou rozdělené nejen podle druhů, ale především podle svých léčebných účinků. Zákazník se pak snáze v široké nabídce orientuje. Skladba sortimentu vychází ze Stániných zkušeností a z prodejů, které realizuje.

Nemá k dispozici žádný digitální přehled a data z pokladního systému, každý den po zavíračce zkrátka koukne do regálů a jde dělat objednávky. „Pro někoho je to možná otrava, jenže mě tahle práce prostě baví,“ reaguje na dotaz, zda by nebylo lépe s technikou. „Všechno mám v hlavě.

Co chybí, objednám,“ usmívá se a dodává, že až bude mít více obchodů, bude pomocná technologie rozhodně dávat smysl. Teď ale musí postačit selský rozum. Pěkně tradičně a postaru.

České lékárny: osm z deseti zákazníků odchází spokojeno – vše o zdraví

Nakupují malí i velcí

Pomalejší život se promítá do volby zboží

Jaký sortiment jde nejvíce na odbyt a který se překvapivě neprodává? „Spousta nových produktů, které šetří čas, se tu neprodávají, třeba ochucený kuskus. V Praze si jej zákazníci koupí, je tam rychlejší život.

Tady si koupí normální kuskus a ochutí si ho zeleninou z vlastní zahrádky,“ uvažuje nad specifiky zákazníka z menšího města Stanislava. Podobně je na tom prý müsli. Ne že by ho zákazníci nekupovali. Ale na odbyt jdou ve velkém ovesné vločky s klíčky i bez, ze kterých si lidé dělají müsli doma.

„Je mi to sympatické, lidé jsou zvyklí si dělat spousta věcí sami a já mám ten styl ráda.“

Na druhou stranu je jejím velkým snem rozšířit obchod do Prahy. Vzhledem k tomu, že je Ledeč nad Sázavou typicky rekreační oblastí, se zákazníky nejen z Prahy je v čilém kontaktu. „Hodně z nich mi říká, že taková prodejna, jako je Jasmín, v Praze není, a mě by lákalo uplatnit know-how, které jsem za léta získala, na jiný typ zákazníků.

Lidé v Praze jsou otevřenější, obvykle vědí velmi dobře, co chtějí, a to se mi také moc líbí,“ uvažuje Stanislava a už přesně ví, jakou nabídku by představila v pražském obchodě pro rychleji žijícího, a zároveň bonitnějšího zákazníka. Každé město má svoje a je třeba mu nabídku přizpůsobit.

Velký vliv má na zákazníky stále reklama, jakmile se médii přežene informace, že je momentálně v kurzu třeba goji či ženšen, na obratu prodejny je to okamžitě znát.

Domácká atmosféra přeje obchodu

„Chodí sem jiní zákazníci než do supermarketů,“ uvažuje Stanislava nad svou zákaznickou bází. Pro zdravé mlsání sem chodí malí školáci, pro zdravou výživu pak maminky, střední generace i senioři, kteří si rádi koupí i potravinové doplňky.

Zajímavé:  Hamiltonův hmat - vše o zdraví

„Lidé hledají zdravější alternativy,“ říká Stanislava a pochvaluje si, že dnešní zákazníci aktivně zajímají o zdravou výživu i zelenou lékárnu a díky internetu jsou dobře informovaní. „Dříve jsme hodně doporučovali, dnes už jde řada z nich cíleně pro to své. A dost často se stává, že už vlastně předem vím, pro co si přišli,“ říká Stanislava.

Ačkoli nemá k dispozici žádný věrnostní systém ani digitální péči o své zákazníky, velmi dobře je zná a s jejich znalostí pak každodenně pracuje. A zákazníky těší, že je zdejší prodavačky znají, a rádi se znovu a znovu vracejí.

Už ode dveří je tak vítá širokým úsměvem nejen ona, ale také její spolupracovnice, které se rekrutují obvykle z řad aktivních žen, které si přivydělávají třeba k důchodu. Zákazník tak vejde do pozitivně naladěného, klidného a voňavého obchodu a se stejným pocitem z dobrého nákupu také odchází.

Fotogalerie obchodu

České lékárny: osm z deseti zákazníků odchází spokojeno – vše o zdraví
České lékárny: osm z deseti zákazníků odchází spokojeno – vše o zdraví
České lékárny: osm z deseti zákazníků odchází spokojeno – vše o zdraví
České lékárny: osm z deseti zákazníků odchází spokojeno – vše o zdraví
České lékárny: osm z deseti zákazníků odchází spokojeno – vše o zdraví
České lékárny: osm z deseti zákazníků odchází spokojeno – vše o zdraví
České lékárny: osm z deseti zákazníků odchází spokojeno – vše o zdraví

Prodavačky nejsou podavačky

Domácká atmosféra panuje i ve vztazích na pracovišti. Střídají se tu dvě prodavačky na částečný úvazek. „Mám tu tým lidí, kteří si vzájemně rozumějí, společně jezdíme na školení, umíme poradit se zdravou výživou i bylinkami, ve volném čase spolu jezdíme i za kulturou.

Ty dobré vztahy jsou znát, ono se to pak projeví i v obchodě,“ je přesvědčena jeho majitelka. To, že tu všichni dělají svou práci s láskou, na vás dýchne už ode dveří. A proto se vrátíte. „To je to, co mě na tom baví nejvíc. Že jsou zákazníci spokojení.

Že jim děláme radost, že se cítí dobře po potravinách, které si koupí. A že se pravidelně vracejí.“

Stanislava Laudátová:

  • 60 let, vdaná, dvě dospělé děti, 7 vnoučat
  • majitelka, obchodnice i prodavačka
  • Zajímá se o zdravou výživu a vše, co s ní souvisí.
  • Baví ji drahé kameny a má hluboké znalosti léčivých bylin.
  • Ráda by otevřela podobný obchod v Praze.
  • Řídí se jednoduchým citátem od Hippokrata: Když nejsi ochotný změnit svůj život, není ti pomoci.
  • Prodejna:
  • Jasmín obchůdek pro zdraví
  • Sídlo: Husovo náměstí 10, 584 01 Ledeč nad Sázavou
  • Počet zaměstnanců: 2

Otvírací doba: pondělí až pátek 8–17 hod., v sobotu 8–11 hod.

Prodejní plocha: 30 m2 obchod + 30 m2 zázemí

Sortiment: produkty zdravé výživy (od základních surovin pro přípravu pokrmů po sortiment suchých plodů, zdravých cukrovinek a uceleného sortimentu zelené lékárny)

Web: www.jasmin-cz.cz

Vybavení prodejny:

Prodejní pult z 30. let minulého století

Dominantou obchodu je starý prodejní pult, který leccos pamatuje. Majitelka má ráda příběhy – nejen produktů, které prodává, ale také věcí, kterými se v obchodě obklopuje.

Starožitné skříně

Veškerý nábytek z předválečného období si s sebou nese svůj příběh z minulosti a slouží zároveň jako sklad. O citlivou restaurátorskou práci a finální podobu se stará švagr majitelky obchodu. Obchod tak působí útulně, společně s nabídkou a vůní budí dojem staré dobré „apatyky“, kde vám nic špatného neprodají.

Stániny bestsellery:

300 ks

křupek se prodá měsíčně. Nejvíce jdou na odbyt bezlepkové a neochucené, například z kukuřičné či pohankové mouky.

  1. 200 ks
  2. ovesných vloček s klíčky i bez, třeba pro výrobu domácího müsli, je prodáno za měsíc.
  3. 100 ks
  4. tinktur z květů i pupene lichořeřišnice (potravinový doplněk) se měsíčně prodá v rámci sortimentu zelené lékárny.

Jitka Hemolová, [email protected]

O prodejně čtěte také v časopisu Zboží&Prodej 10/2018.

Pilulka – Vše pro vaše zdraví (AKTUALIZOVÁNO) – Recenzer.cz

Pilulka.cz je obchod, kde zakoupíte vše pro vaše zdraví od léků, přes doplňky stravy až po zdravé potraviny a zdravotní potřeby.

Má vlastní internetový ochod, který spolupracuje s dokonce třemi řadami lékáren po celé ČR – vlastními provozovanými společnosti Pilulka Lékárny a.s., společnosti CoPharm a.s., a také společnosti TopFarma s.

r.o. Celkem má tedy více než 300 kamenných obchodů.

Hodnocení: Česká online lékárna, patří mezi největší u nás. Vlastní e-shop Pilulka.cz a přes 100 kamenných poboček. Patří mezi technologické leadry v oboru lékárenství. Zákazníkům nabízí i vlastní aplikaci, vlastní rychlou dopravu po Praze a kvalitní servis zákazníkům.

  • ochota prodávajících
  • široký sortiment
  • doba dodání zásilek
  • kvalita výrobků

České lékárny: osm z deseti zákazníků odchází spokojeno – vše o zdraví

Logo Pilulka

Společnost provozující internetový obchod Pilulka.cz vznikla roku 2008 a samotný obchod pak v roce 2013. Kromě České republiky, kde si vybudovala přední místo mezi prodejci lékárnického sortimentu, působí i na Slovensku a od roku 2018 také na rumunském trh. Stále se rozrůstá jak počet poboček, tak i nabízeného zboží.

Přejít do e-shopu

zpět k obsahu ↑

Jak již napovídá název Pilulka.cz, má tento obchod velice blízko k lékárnickému sortimentu.

Kromě volně prodejných léků však zákazníkům přináší i další širokou škálu přidružených výrobků od známých i menších značek.

Najdete zde i doplňky stravy od vitamínů a minerálů, přes kloubní výživu, až po přípravky na konkrétní potíže či jen všeobecně pro zdraví a krásu (naslouchátka).

Také hygienické potřeby (elektrické zubní kartáčky, menstruační kalíšky, respirátory), věci pro malé děti a maminky (ohřívače lahví) i pro aktivní sportovce. Samostatnou kategorií jsou potraviny (vakuovačky) a nápoje. Vedle speciálních čajů zakoupíte bezlepkovou dietu nebo zdravé mlsání. Nechybí pak ani zdravotní materiál nebo veterinární přípravky.

zpět k obsahu ↑

Při objednávce z e-shopu si můžete vybrat z několika druhů dopravy. Kromě klasického kurýra je možnost vyzvednutí v celé řadě prodejen a výdejen. Po Praze vám Pilulka Auto doveze vybrané zboží do hodiny domů.

Obchod má svojí mobilní aplikaci, zákaznickou podporu, která vám kdykoliv pomůže s obsluhou e-shopu a zodpoví vám otázky, stejně jako lékárník v kamenné prodejně. Nechybí ani věrnostní program s věrnostní kartou, díky kterému můžete ušetřit. Možnost reklamace vadného zboží je samozřejmostí. Na blogu pak naleznete mnoho zajímavých článků.

Zajímavé:  Hormonální Léčba U Rakoviny Prsu?

České lékárny: osm z deseti zákazníků odchází spokojeno – vše o zdraví

Tým Pilulka

zpět k obsahu ↑

  • WOBENZYM100 – Wobenzym 800 tablet sleva 100 Kč, Platí jen na balení 800 tablet
  • KENDAMIL100 – Kendamil sleva 100 Kč, Platí na všechny produkty značky Kendamil při minimální objednávce produktů značky 999 Kč
  • PAMPERS100 – Pampers sleva 100 Kč, Platí na všechny produkty značky Pampers při minimální objednávce produktů značky 999 Kč

zpět k obsahu ↑

Pilulka lékárny v Praze

  • Senovážné náměstí 28, 110 00 Praha 1
  • Vyšehradská 24, 128 00 Praha 2
  • Komunardů 16, 170 00 Praha 7
  • Moskevská 41/346, 101 00 Praha 10
  • Tesaříkova 1027/2, 102 00 Praha 10

Pilulka lékárny v dalších městech

  • U Lomu 638 638, 760 01 Zlín
  • V Bezovce 1909/4, 301 00 Plzeň
  • Dašická 1804, 530 03 Pardubice
  • Purkyňova 3030/35c, 612 00 Brno
  • Čajkovského 67/14, 779 00 Olomouc
  • Výškovická 2637/114, 700 30 Ostrava
  • Lužická 395/6, 353 01 Mariánské Lázně
  • Masarykova 794/320, 400 01 Ústí n. Labem
  • Jiřího Purkyně 742, 500 02 Hradec Králové
  • Dr.Bureše 1251/9a, 370 05 České Budějovice

Více informací na webu Pilulka lékárny

zpět k obsahu ↑

Obchod využívá tyto dopravce:

  • Osobní odběr
  • Česká pošta
  • Zásilkovna
  • PPL
  • inTime
  • Pilulka Auto (po Praze)

zpět k obsahu ↑

  • Platební karta
  • Bankovní převod
  • Dobírka
  • Hotově
  • Platba mBank
  • MojePlatba
  • PayU

zpět k obsahu ↑

Aktuální nabídky práce naleznete zde nebo na Startupjobs

zpět k obsahu ↑

  • Mobilní aplikace
  • Pilulka Klub

zpět k obsahu ↑zpět k obsahu ↑

  • Hodnocení zákazníků na Heurece

10Naše hodnocení

8.8Hodnocení uživatelů

KLADY

  • ochota prodávajících
  • doba dodání zásilek
  • široká nabídka produktů
  • kvalita výrobků

Napsat hodnocení  |  Přečíst hodnocení a komentáře

90’ ČT24: Přísnější kontrola léků — Česká televize

Václav K.: „Dobrý večer. Jak si rozdělena marže u léků, výrobce – lékárenský velkoobchod – lékárna?“

Lubomír Chudoba: „Cenový předpis stanovuje společnou obchodní přirážku, která je odstupňovaná podle toho, jak drahý lék je, jedná se o 7 pásem, čím dražší lék, tím nižší společná obchodní přirážka.

Bohužel lékárny jsou ve slabším postavení, protože distribuční firma, případně výrobce s distribučním oprávněním si jako první mohou čerpat kolik chtějí z této přirážky.

Jako komora jsme se proto již v minulosti obraceli nejen na ministerstvo zdravotnictví nebo SÚKL, ale i na úřad pro ochranu hospodářské soutěže s příklady léků, které neměly náhrady a distribuční firma si většinu této společné obchodní přirážky vzala ve svůj prospěch, tzn.

, že na lékárnu nezbylo skoro nic. Proto usilujeme o oddělení této přirážky, tak aby distribuční i odborná činnost byly placeny samostatně, formou pevné částky za odborný úkon.“

David: „Nepřijdou Vám případné pokuty ve statisících až milionech za banální přehlédnutí kódu mezi spoustou krabiček a jeho nesejmutí pro lékárny nebo konkrétní lékárníky likvidační a nepřiměřené?“

Lubomír Chudoba: „Určitě, proto jsme iniciovali návrh na její snížení, nicméně i stávající snížení do řádu 300 000 Kč až jednotky milionu Kč je pro nás neakceptovatelné a pro většinu lékáren by bylo likvidační. Proto budeme usilovat o další snížení.“

Olda: „Co se týká padělků, jež by se dostaly do lékáren od distributora následovala by „tučná “ pokuta a příště odebrání licence. Občas je třeba přemýšlet jak to jde i bez navýšení kontrol ve všech lékárnách, není-liž pravda?“

Lubomír Chudoba: „To je rozhodnutí kontrolního orgánu SÚKL, jeho metodika pro posuzování výše pokut a závažnosti přestupku není veřejná, nemohu komentovat. Osobně bych byl tvrdý v potírání vědomé kriminální činnosti.“

David G.: „Jak si vysvětlujete to, že MZ nejprve všemi silami tlačí na schválení zákona a poté sám ministr nabádá lékárníky, aby „v dobré víře“ jednali protizákonně, jinak by systém selhal a bylo ohroženo zdraví pacientů? A není i toto nabádání protizákonné?“

Lubomír Chudoba: „Celý minulý rok MZ a SÚKL na rizika a nepřipravenost nového systému upozorňovali.

Osobně mě proto mrzí, že to bylo v průběhu roku dosti bagatelizováno, na druhé straně jsem alespoň rád, že několik dní před uvedením opatření v praktický život pan ministr pochopil zásadní dopady na pacienty, z pohledu hrozící nedostupnosti léků a vydal určité prohlášení, jeho důvěra v lékárníky mě sice těší, na druhé straně si uvědomuji, že i přes toto prohlášení bude na lékárníky kladena ohromná odpovědnost, vzhledem k evropské legislativě.“

Dana: „Jak velké předpokládáte komplikace při zavádění protipadělkového systému? Bude ověřování prodlužovat výdeje léků na recept? Proč léky neověřují distributoři stejně jako u vakcín na očkování? Lékaři v ordinacích budou léky také ověřovat?“

Lubomír Chudoba: „Zdržení při výdeji léků bude asi ta nejmenší komplikace.

To na co jsme upozorňovali od počátku státní orgány je skutečnost, že pokud bychom se striktně drželi evropské směrnice a nařízení, tak nebudeme moci odhadem až 1/4 léků v lékárně vydávat, důvodem je nepřipravenost řady výrobců, kteří nenahráli potřebná data do evropského systému, nebo byla nahrána nedostatečně, špatně a lékárník by pak při snaze o ověření dostal odpověď, že lék není možné ověřit a tím pádem vydat. Z tohoto důvodu nejenom české ministerstvo, ale jistě i ostatní státní orgány v jednotlivých evropských zemích mohou přijímat podobné výjimky, byť jsou v rozporu s protipadělkovou směrnicí.“

Zdeněk: „Lékárenská komora byla jako součást evropského svazu lékárníků účastna od počátků jednání a systém vymyslela. Proč jste v Bruselu nic neudělali a pár měsíců před spuštěním jste začali vše kritizovat? To je pokrytecké!V jiných zemích takové protesty nejsou“

Lubomír Chudoba: „Protesty jsou ve všech evropských zemích a ve všech evropských zemích systém nebude po 9.2. fungovat. ČLK systém od počátku kritizovala, upozorňovala na slabá místa, nebyli jsme ale přímými účastníky na evropských jednáních.“

Kristýna: „Lékárníci již nyní kontrolují šarže a expirace léků a dělají maximum pro zajištění bezpečné léčby pro pacienty.Dle předsedkyně zdravotního výboru prof.Adámkové českých lékárnách se dosud žádné padělky nevyskytly,Proč tedy zavádět systém, který nefunguje?“

Lubomír Chudoba: „Výrobci léčiv si prosadili tento systém u evropských poslanců, hlavním důvodem je podle mého názoru jejich snaha sledovat cestu léčivého přípravku, ztížit re-exporty, protože nebyli schopni dostát všem svým povinnostem, tak systém nebude po 9.2. funkční.“

Zajímavé:  Kdy Nastanou První Příznaky Těhotenství?

D. Gregor: „Co říkáte na smlouvu s NOOL, kterou jsou lékárny povinny podepsat jinak nemohou vydávat léky pacientům? Přitom zákonné podmínky pro vznik lékárny splňují. Není to neoprávněný zásah soukromé firmy do podnikání jiných?“

Lubomír Chudoba: „Podle evropského nařízení musí být lékárnám bezplatně umožněn vstup do systému a neměl by být podmíněn žádnou smlouvou. Za ČLNK jsem vyjádřil jednoznačně nesouhlas se zněním smlouvu a v současné době jsou podány dvě žaloby k soudu na určení její neplatnosti.“

František Kulička: „Tvrdíte, že se u nás dosud žádný padělaný lék neobjevil, jak si však můžete být s ohledem na fungování volného trhu tak jistý i v budoucnu? Proč jste proti tomu, aby se léčiva kontrolovala? Nezáleží Vám snad na zdraví pacientů?“

Lubomír Chudoba: „Tato otázka byla odpovězena přímo v pořadu v čase 20:09.“

Michal: „No to je skvělé! Lékárníkům vadí, že musí kontrolovat, zda neprodávají falešné léky… Není to vlastně vaší povinností? Chcete více peněz a jenom tak my obyčejní daňoví poplatníci budeme v bezpečí?“

  • Lubomír Chudoba: „Tato otázka byla odpovězena přímo v pořadu v čase 20:11.“
  • SK: „Lékárníci v ČR zatím budou moci vydat lidem lék i v případě, že se nepodaří ověřit jeho bezpečnostní kód – není to hazardérství, nezodpovědnost?“
  • Lubomír Chudoba: „Tato otázka byla odpovězena přímo v pořadu v čase 20:28.“

Zdeněk: „V médiích uvádíte, že v ČR žádný padělek nebyl. Není to ale jen o tom, že jste to doteď neměli jak ověřit? Kde berete jistotu, že díky paralelnímu obchodu se k nám nedostaly, možná o tom jen nikdo nevěděl? Viz Německo, Řecko a další země, kde se to stalo.“

Lubomír Chudoba: „Tato otázka byla odpovězena přímo v pořadu v čase 20:39.“

České lékárny: osm z deseti zákazníků odchází spokojeno

22.6.2020

Praha, 19. června 2020 – Dobrou kvalitu obsluhy a komunikace se zákazníky v českých lékárnách zjistil specializovaný průzkum agentury Market Vision: úroveň kvality obsluhy vyjádřená hodnotou tzv.

průměrného tržního benchmarku se podle něj pohybuje kolem 76 procent. Ještě lépe si české lékárny vedou, pokud jde o subjektivní spokojenost jejich zákazníků: hodnota tzv.

emočního indexu naznačuje, že 84 procent zákazníků je se službami lékárny spokojeno.

Průzkum si kladl za cíl zmapovat, vyhodnotit a srovnat nejen obsluhu v různých českých lékárnách a stanovit celkovou úroveň kvality jejich tržních služeb („tržní benchmark“), ale i subjektivní hodnocení spokojenosti zákazníků. „Výsledky studie mohou provozovatelům zcela jistě dělat radost.

Nejenže zákazníci hodnotí interiér a exteriér lékáren jako téměř bezchybný, ale od podobného výzkumu přede dvěma lety se lékárny významně zlepšily i v kritériu odborných znalostí a komunikačních schopností svého personálu,“ komentuje letošní studii Jana Klusáčková, account manager společnosti Market Vision.

Výzkum probíhal v průběhu prvního čtvrtletí letošního roku formou tzv. mystery shoppingu, při němž spolupracovníci agentury navštěvovali lékárny jako běžní zákazníci.

Při posuzování 94 lékáren jedenácti různých společností na celém území České republiky se zaměřili speciálně na odbornost expedice a stupeň využití obchodního potenciálu lékárny.

Na lékárny se přitom obraceli s žádostí o pomoc při přetrvávající zácpě.

Výsledky zhoršila nedostatečná nabídka doplňkové expedice  

„Je potěšitelné, že všichni lékárníci nabídli zákazníkům alespoň jeden konkrétní lék, a to na základě aktivního zjišťování jejich zdravotního problému. Aby jej dokázali identifikovat, položili jim téměř tři čtvrtiny z nich nejméně tři otázky. Spokojenost s vyřešením zdravotního problému pak i z tohoto důvodu pozitivně hodnotilo plných 81 % zákazníků,“ konstatovala Jana Klusáčková.

„Rezervy naopak přetrvávají v oblasti nabídky doplňkové expedice: více než polovina lékárníků nechala zákazníka odejít z lékárny pouze s nákupem primárního produktu. Provozovatelé lékáren si z toho mohou odvodit, jak velký prostor ke zlepšení zůstává u jejich zaměstnanců při zjišťování potřeb zákazníků a nabízení jak dalších vhodných preparátů, tak třeba i možnosti založení lékové karty.

Nejvyšší hodnocení: mojelekarna.cz

Návštěvy utajených zákazníků probíhaly v lékárnách Agel, Alphega, BENU, Devětsil, Družstvo lékáren, Dr. Max, IPC, Magistra, mojelekarna.cz, PharmaPoint a Pilulka.

Nejlépe ze všech sledovaných společností si při nich na základě Indexu kvality obsluhy vedly lékárny sítě mojelekarna.cz s výsledkem 86 %, následované lékárnami Agel (85 %) a BENU (82 %).

Nad průměrným tržním benchmarkem (76 %) se umístilo šest z jedenácti hodnocených společností.

Přes 80 % zákazníků spokojeno

Nově sledovaný tzv. emoční index, který shrnuje subjektivní hodnocení spokojenosti zákazníků s přístupem expedujících, zaznamenal za celý trh hodnotu 84 %.

Lepšího než průměrného výsledku dosáhlo šest společností. Nejvyšší hodnotu emočního indexu zaznamenaly lékárny Alphega (97 %), o 5procentních bodů za nimi se umístily lékárny Agel a lékárny Devětsil (92 %).

Na třetím místě se z hlediska emocí s výsledkem 91 % umístil Dr. Max.

„Celkově pozitivně návštěvu v lékárně hodnotilo 88 % zákazníků, z toho 65 % dokonce velmi pozitivně. To je dobrá vizitka českých lékáren a doklad toho, jak dlouhou cestu ušly,“ uzavírá Jana Klusáčková.  

Závěrečnou zprávu Lékárny 2020, která obsahuje detailní hodnocení všech 94 realizovaných návštěv včetně detailních komentářů k hodnocení, si mohou zájemci objednávat u společnosti Market Vision.

O společnosti

Společnost MARKET VISION je dlouholetým odborníkem na trhu v oblasti customer a competitive inteligence, mystery shoppingu a auditu prodejních sítí v odvětví automotive, telekomunikace, bankovnictví, pojišťovnictví, stavebnictví, retail, utility, gastro a zábava, farmacie a luxusní zboží. Jejím cílem je pomáhat klientům lépe se orientovat na trhu, zlepšovat vztahy se zákazníky, a tím zlepšovat samotné prodeje. 

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Adblock
detector