Vitaminy V Salatove Okurce?

Živiny, vitaminy a minerály S pouhými 12 kcal / 100 g jsou okurky obzvláště nízkokalorickou zeleninou. Obsah vody může dosahovat až 97 procent. V okurce nicméně nechybí cenné živiny: obsahuje vitaminy skupiny B, vitamin C, vitamin K a minerály draslík a železo.

Co jsou salátové okurky?

Salátovky povzbuzují ledviny k činnosti a ty rychleji a lépe odplaví škodlivé látky z těla ven. Jsou skvělé pro ty, kteří trpí dnou nebo revmatismem. I když se to nezdá, v salátových okurkách je plno vitaminu A, B a C. Céčka obsahuje dokonce 8 mg ze 100g.

Proč je salátová okurka vhodná na hubnutí?

Salátová okurka vždy byla považována za účinný přípravek na udržení mladistvé pokožky Salátová okurka – má nízkou kalorickou hodnotu, proto je výborná na hubnutí. Tělo zbavuje škodlivin a obsahuje skupinu minerálů, které posílí vaše zuby, vlasy a nehty.

Proč jíst salátovou okurku?

Obyčejná salátová okurka udělá pro vaše zdraví možná mnohem více, než jste vůbec tušili. Proto neváhejte a zařaďte ji do svého jídelníčku. Pokud víte, že málo pijete, hryzejete v průběhu dne salátovou okurku! Obsahuje až 90 procent vody. Pokud potřebujete uklidnit podrážděnou pleť, přiložte si slupky od okurky na postižené místo.

Jaké vitamíny jsou v salátové okurce?

Okurka je bohatá na vitamíny a minerální látky, obsahuje vitamín C, provitamín A (beta-karoten), ze skupiny B vitamínů téměř všechny kromě B12. Z minerálních látek je zajímavý vysoký obsah křemíku a síry, dále vyrovnaný poměr draslíku a sodíku, fosfor, zinek, měď, chrom, bor, kobalt a mangan.

Kolik vitamínů má okurka?

2. Nutriční hodnoty

Sacharidy 10 g (z toho vláknina 1,5g)
Tuk 0 g
Vitamín A 316 UI
Vitamín C 8.4 mg
Vitamín K 50 mcg

Na co pomáhá okurka?

Působí silné detoxikačně, čistí kůži při akné a ekzému a celé tělo při dně a revmatismu. Díky močopudným a očistným účinkům snižuje otoky, vyplavuje písek z ledvin a napomáhá rozpouštění močových a ledvinových kaménků, je vhodná i při zánětech močových cest.

Zajímavé:  Volně Prodejné Léky Otc?

Proč jíst salátové okurky?

Salátová okurka obsahuje vitaminy A, B a C a pyšní se také důležitými minerály, jako je draslík, vápník, fosfor, železo a hořčík. Zelené plody jsou nadto z více než 90 procent tvořeny vodou a díky tomu podporují dostatečnou hydrataci.

Na co jsou dobré rajcata?

Antioxidant lykopen dodává rajčatům nejen červenou barvu, ale pomáhá snižovat LDL cholesterol. Rajčata obsahují vitamíny A, E a C, které spolu s minerály a antioxidanty luteinem, zeaxantinem či lykopenem ochrání váš zrak a sníží riziko šedého zákalu či makulární degenerace.

Co obsahují rajcata?

Rajče doslova překypuje vitamíny. Jde o důležité vitamíny skupiny B, A, C, D, E, K. Dále obsahuje kyselinu listovou a fosfor, mangan, zinek, měď, vápník či kartenoidy mající antioxidační účinky.

Kolik gramů má okurka?

Většinou se jejich délka pohybuje kolem 25 cm při průměrné váze 400 g, výjimkou ale není délka 45 cm a váha kolem 1,5 kg. Některé druhy, například Miniokurky, velmi oblíbené např. v Německu nebo ve Francii, ale dosahují délky maximálně 15 cm a průměrné váhy pouze okolo 150 g.

Co se Salatovou okurkou?

  1. Studená okurkoořechová polévka.
  2. Mražený okurkový salát.
  3. Okurkové plachetnice.
  4. Dušené okurky s pikantní omáčkou.
  5. Okurky zapečené s rybí nádivkou.
  6. Okurková smaženice mnoha chutí a barev.
  7. Vlažný bramborový salát s okurkou.
  8. Sterilovaný okurkový kompot.

Jaké vitamíny jsou v jablku?

Živiny, vitaminy a minerály

Látky obsažené v jablkách* Na 100 g jedlé části
Vitamin B1 (mg) 0,04
Vitamin B2 (mg) 0,03
Vitamin B3 (mg) 0,3
Vitamin B6 (mg) 0,1

Co je okurka ovoce nebo zelenina?

Z botanického hlediska proto plodiny, které vznikají z reprodukční části rostliny (typicky z květu), tedy nesou a svojí dužinou chrání semena pro následné rozmnožování (rajče, okurka, meloun, paprika, jablko), jsou považovány za ovoce.

Zajímavé:  Den Zdraví Se Stobem?

Co obsahují nakládané okurky?

Jak samotná zelenina, tak i nálev, do něhož se přidává nejrůznější koření, obsahuje spoustu živin. Jmenovitě vitamin A, který ocení oči i pokožka. Dále pak vitamin C potřebný pro obranyschopnost, a pozor, i vitamin K klíčový pro srážlivost krve.

Jak pěstovat salátové okurky?

Salátové okurky jsou náročné hlavně na teplo, proto se nevysazují do nevytápěného skleníku dřív, než po „zmrzlých“. Klesne-li teplota k pěti stupňům nad nulou, objeví se u salátovek poruchy růstu, které rostliny špatně vyrovnávají, a sklizeň je pak opožděná. Teplá a výživná zem je pro salátovky to pravé.

Jak se dělá okurkový salát?

Salátovou okurku oloupeme, nastrouháme a osolíme. V misce rozmícháme trošku vody (cca 2 lžíce), ocet (2 lžíce), cukr (1 lžíci) a nalijeme na okurku. Opepříme podle chuti, pokapeme olejem. Můžeme přidat nakrájenou cibuli.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Adblock
detector