GfK: Nejčastější nákupy v lékárnách – vše o zdraví

Lékárny Dr. Max jsou s 390 pobočkami v Česku největší sítí lékáren, nakupovat do nich chodí 72 % Čechů s připojením k internetu. S větším odstupem se za Dr. Maxem nacházejí lékárny Benu se 170 pobočkami, kam chodí nakupovat 15 % zákazníků.

Na třetím místě se ve frekvenci nákupů umístily sdružené lékárny pod názvem Moje lékárna, které vyhledává 5 % nakupujících. Následovány jsou sítí Magistra (3 %), Pilulka (2 %), Agel (1 %) a Alphega (1 %).

Lékárenským řetězcům dává přednost 51 % lidí před nákupem v samostatných lékárnách. Ty k nákupu volí 11 % Čechů. Nejvíce mají v oblibě lékárenské řetězce lidé ve věku od 25 do 34 let, lidé se základním nebo středoškolským vzděláním bez maturity.

Bez preferencí ohledně řetězce nebo samostatné lékárny je 38 % zákazníků, zejména mužů, vysokoškoláků a lidí ve věku 35 až 54 let.

Uvedená čísla jsou výsledkem průzkumu agentury Nielsen Admosphere na Českém národním panelu, exkluzivně pro Retailek. V průzkumu byla dotazovaná internetová populace Česka – lidé starší 15 let, kteří mají přístup na internet. Je nutné podotknout, že nejde o celou populaci Česka, ale pouze o ty, kteří mají přístup k internetu.

GfK: Nejčastější nákupy v lékárnách – vše o zdraví

Spontánně si podle průzkumu nejvíce (88 %) respondentů vybavilo lékárny Dr. Max.

Na druhém místě si lidé (28 %) bez připomenutí názvů vybaví 38 % lékárny sítě Benu, třetí místo (15 %) patří sdružení lékáren Moje lékárna.

Málo známé jsou pro českou internetovou populaci nad 15 let známé lékárny Magistra, které si vybavilo 7 % dotázaných, a stejně tak lékárny Pilulka, které znají 3 % zákazníků. 

Při výčtu lékáren znala naprostá většina respondentů, tedy 99 % z nich, síť Dr. Max. Lékárny Benu zná 63 % dotázaných, následuje sdružení Moje lékárna, které zná 56 % internetové populace nad 15 let. Na pátém místě se pohybují lékárny Magistra, o kterých slyšelo 34 % lidí. Více než pětina dotázaných ví o existenci lékáren Pilulka a lékárny Agel zná 12 % zákazníků. 

Průzkum ukázal, že do lékáren si lidé chodí v téměř stejné míře pro léky na předpis (78 %), ale také pro léky bez předpisu (77 %). Zatímco lidé ve věku od 25 do 44 let nakupují nejvíce léky bez předpisu, starší respondenti už s předpisem.

Více než polovina dotázaných nakupuje v lékárně doplňky stravy, necelých 30 % nakupujících pořizuje různé typy čajů. Doplňkové výrobky kupují zejména vzdělanější lidé.Během jedné návštěvy utratí zákazníci lékáren průměrně více než 300 Kč.

Výška průměrné útraty roste se zvyšující se úrovní dosaženého vzdělání. Více v lékárnách utratí ženy než muži.

Téměř polovina Čechů nakupuje léky měsíčně

Alespoň jedenkrát měsíčně pro léky chodí do lékáren 44 % internetových Čechů starších 15 let. Z průzkumu také vyplynulo, že minimálně dvakrát nebo třikrát měsíčně do lékárny zamíří nakoupit 16 % dotázaných.

Ukázalo se také, že ženy chodí do lékáren nakoupit častěji než muži. Nejčastěji chodí do lékáren logicky nakoupit zástupci starších generací – a to zákazníci v rozmezí věku 45 až 54 let.

Naopak 12 % zástupců mladší generace ve věku 15 až 24 uvedlo, že v žádné lékárně ještě nikdy nebyli nakoupit. 

Nadpoloviční většina zákazníků lékáren (63 %) odpověděla, že nechodí nakupovat častěji během určitého ročního období. Když už lidé navštěvují lékárny více v určité části roku, je to zejména na podzim a v zimě. To jsou také období, kdy mezi populací řádí nejvíce chorob. V určitém ročním období nakupují v lékárnách spíše ženy, lidé ve věku 35 až 44 let a lidé s vyšším než základním vzděláním.

Během jednoho nákupu v lékárně utratí respondenti internetové populace průměrně více než 300 Kč. Výška průměrné útraty potom roste se zvyšující se úrovní dosaženého vzdělání zákazníka. Není překvapením, že ženy, které nakupují v lékárnách více, utratí také za nákup více než muži. 

Co mají Češi na jednotlivých lékárnách rádi

Průzkum zkoumal také dílčí kvality jednotlivých lékáren. Šlo o šíři sortimentu, kvalitu sortimentu, přehlednost lékárny, ceny, dobré jméno lékárny, dostupnost, ochota personálu, věrnostní program a otevírací doba. Ty lékárny, které zná méně než sto respondentů, byly vyloučeny z analýzy.

Ve všech dílčích aspektech lékáren ohodnotil panel respondentů jako nejlepší síť lékáren Dr. Max.

Lékárny Benu se umístily na druhém místě v šíři sortimentu, kvalitě sortimentu, uspořádání lékárny, dobrého jména lékárny, dostupnosti, ochoty personálu, věrnostním programu a otevírací době.

Druhá nejlépe cenově dostupná jsou podle dotázaných lékárny Pilulka. Lékárny Magistra mají třetí nejlepší věrnostní program a otevírací dobu.

Z průzkumu vyšlo najevo, že když se mají zákazníci lékáren rozhodnout, kvůli čemu jít do dané lékárny nakupovat, největší roli hraje cena a dostupnost prodejny v okolí. Nejméně důležitým faktorem je pro ně zase uspořádání léků v prodejně a značka nebo dobré jméno lékárny.

Šíře sortimentu

  1. Dr. Max
  2. Benu
  3. Moje lékárna
  4. Pilulka
  5. Magistra

Kvalita sortimentu 

  1. Dr. Max
  2. Benu
  3. Magistra
  4. Pilulka
  5. Moje lékárna

Přehlednost/uspořádání lékárny

  1. Dr. Max
  2. Benu
  3. Magistra
  4. Moje lékárna
  5. Pilulka

Cena

  1. Dr. Max
  2. Pilulka
  3. Benu
  4. Moje lékárna
  5. Magistra

Značka/dobré jméno

  1. Dr. Max
  2. Benu
  3. Magistra
  4. Pilulka
  5. Moje lékárna

Dostupnost v okolí

  1. Dr. Max
  2. Benu
  3. Moje lékárna
  4. Magistra
  5. Pilulka

Ochota personálu

  1. Dr. Max
  2. Benu
  3. Moje lékárna
  4. Magistra
  5. Pilulka

Odbornost personálu

  1. Dr. Max
  2. Benu
  3. Magistra
  4. Moje lékárna
  5. Pilulka

Věrnostní program

  1. Dr. Max
  2. Benu
  3. Magistra
  4. Moje lékárna
  5. Pilulka

Otevírací doba

  1. Dr. Max
  2. Benu
  3. Magistra
  4. Moje lékárna
  5. Pilulka

GfK: Nejčastější nákupy v lékárnách – vše o zdraví

Skóre jednotlivých lékáren podle různých kritérií

  • Výzkum byl realizován prostřednictvím internetového sběru jednotného dotazníku na webovém rozhraní Nielsen Admosphere. Respondenti jsou součástí Českého národního panelu, projektu výzkumných agentur Nielsen Admosphere, STEM/Mark a NMS Market Research.
  • Terénní sběr dat proběhl v době od 13. prosince do 18. prosince 2016 na vzorku 512 respondentů.
  • Cílovou skupinu představuje internetová populace České republiky starší 15 let.
  • Vzorek je reprezentativní z hlediska pohlaví, věku, vzdělání, kraje a velikosti místa bydliště.
  • Při realizaci projektu, sběru a zpracování dat jsou dodržovány mezinárodně platné principy sdružení Esomar, jehož práce se aktivně zúčastňujeme, a rovněž dodržujeme platné standardy Simar (Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění), jehož je Nielsen Admosphere členem.

PHARMA NEWS – odborný časopis

GfK: Nejčastější nákupy v lékárnách – vše o zdraví

Věrnostní systémy a kartičky do lékárny patří, umí nadchnout

CRM systémy jsou velká příležitost

Loajální a věrnostní programy vstoupily do životů nás, běžných spotřebitelů, již před značnou dobou. Asi už bychom si dnes těžko představili, že bychom ve své peněžence nenašli ani jednu „kartičku“, na kterou sbíráme body, dostáváme slevy či jiné výhody.

Naopak – z  aktuálního průzkumu společnosti Gfk1 dokonce vyplývá, že obliba věrnostních karet v ČR stále roste. Průměrný český zákazník disponuje deseti věrnostními kartami, ze kterých osm aktivně využívá a má jejich programy v oblibě.

Počet vlastníků kartiček v maloobchodě za poslední dva roky stoupl o více než desetinu.

Platí ale totožné principy věrnostních programů jako součást řízení vztahu se zákazníky (CRM) i v lékárnách? Měli by lékárníci tyto trendy následovat? Jak uvažovat při zavádění věrnostního programu do běžného chodu lékárny, aby se zařadil mezi ty nástroje, které zákazníka potěší a bude je aktivně využívat?

Opravdu potřebuji na své lékárně věrnostní program?

Vše nasvědčuje tomu, že výběr CRM systému je závažné rozhodnutí pro zvýšení konkurenceschopnosti lékárny.

V dnešním samoobslužném a velmi konkurenčním prostředí jsou věrnostní programy důležitým nástrojem obchodníků k tomu dát najevo svým zákazníkům, že právě u nich jsou na správném místě.

Představují totiž hmatatelný důkaz toho, že obchodník to myslí vážně, když tvrdí, že „náš zákazník je náš pán“.

Velké a progresivní lékárenské řetězce v ČR toto již pochopily a začaly významně investovat právě do sofistikovaných věrnostních programů a věrnostních karet. Díky obrovským mnohamilionovým investicím, které do těchto programů a jejich realizace některé sítě vložily, jsou nyní schopny adresně oslovovat pacienty a přesvědčovat je o nízkých cenách a dalších výhodách.

Soukromé lékárny nemají možnost samostatně zaplatit a provozovat CRM systém, protože mnohamilionová investice nemůže být pro jednotlivou lékárnu rentabilní. Řešení pro tyto subjekty však existuje a je ověřené v mnoha zemích: spojení ve franšízové síti. Sdružení lékáren do CRM systémů investovat smysluplně může a některá tak činí i v ČR.

Zajímavé:  Systém Orgánů Ochrany Veřejného Zdraví?

Na počátku ale musí padnout zásadní rozhodnutí majitele lékárny o tom, že chce zavést sofistikovaný věrnostní program (CRM) pro své klienty a je odhodlán se tomu věnovat i se svým personálem plnými silami. Jen tak totiž může klientský program splnit svůj účel: získání nových pacientů, udržení loajality a spokojenosti těch stávajících a zabránění odchodu věrných klientů do konkurenční lékárny.

Jak by to vypadat nemělo a jak naopak může CRM pomoci nadchnout klienty

Věrnostní programy mají z pohledu klienta nejrůznější podoby – od pasivních kartiček, na které dostává razítka za nákup, přes poskytování plošné procentuální slevy při nákupu či sbírání bodů za nákup.

V poslední době se ukazuje, že pasivní plastová kartička a příslib 2% slevy dlouhodobě nikoho nenadchne. Stejně jako sbírání bodů – v momentě, kdy je zákazník součástí tří programů na bázi bodů, ztrácí se v jednotlivých podmínkách, a nemá jakoukoli představu o tom, za co body vlastně dostává.

Za utracených 10 Kč 1 bod? Nebo za utracených 20 Kč 1 bod? A jak si ty body vlastně mohu vybrat? V důsledku jsou tyto pasivní systémy vnímány jako neuchopitelné a těžko interpretovatelné. Z pohledu klienta jsou v dnešní době tyto programy považovány za překonané a neatraktivní.

Další nevýhodou těchto systémů je jejich pasivita.

Pracují totiž s klientem pouze při jeho návštěvě na provozovně: až klient dorazí, tak dostane body nebo slevu… Moderní sofistikované aktivní CRM systémy jdou naopak zákazníkovi vstříc svojí nabídkou ušitou „na míru“ ještě před návštěvou lékárny a do lékárny ho lákají.

Rozpoznání + individualizace = základ úspěchu

Jak vypadají věrnostní programy těch nejúspěšnějších firem na světě? Spojuje je jedno: ve středu svého zájmu mají klienta a vše podřizují jen a jen jemu.

Snaží se každého z nich rozpoznat, a chápou, že ke každému je potřeba se chovat jinak – individuálně.

Pracují s klientem v různých fázích – vytvářejí motivaci k prvnímu nákupu (akvizice), budují loajalitu zákazníka a brání jeho odchodu (retence).

K rozpoznání klienta dochází přímo při nákupní situaci. Zdrojem rozpoznání klienta jsou vždy datové zdroje (v jakékoli podobě). V České republice jsou zákazníci nejčastěji identifikováni prostřednictvím plastové věrnostní karty, která je dále nositelem dat o nákupním a dalším chování zákazníka.

Lékárny oproti maloobchodu či samoobslužným provozům disponují jedinečnou výhodou, jak s rozpoznáním klienta pracovat. Na táře expedient hovoří s pacientem osobně. Zákazníkovi je poskytnuta maximální péče ve smyslu odborné rady či doporučení toho nejvhodnějšího přípravku přímo pro něj.

Expedient dává pacientovi jasně najevo: „Jsem tady pro Vás, věnuji se právě Vám.“ A to je jistě účinná cesta, jak si držet loajalitu zákazníka. Účinná, avšak může být ještě účinnější, pokud jako expedient vím, kdo stojí přede mnou.

Maminku s malým dítětem jistě pozná každý, ale k úplnému porozumění klienta je potřeba i řada dalších informací: Co si obvykle kupuje? Kdy u mě byla naposledy? Jaké léky vyzvedávala pro své dítě a jaké pro sebe a jak často? Odpovědi na tyto otázky je na táře v běžném provozu téměř nemožné zjistit.

Ale jsou to právě tyto odpovědi a znalosti o klientovi, které – pokud se s nimi správně pracuje – dělají rozdíl mezi „lékárnou kam zajdu“ a „mojí domovskou lékárnou“. Kde mi nejlépe poradí? Přeci tam, kde mě nejlépe znají, vědí, co užívám, co smím, a co naopak ne.

CRM systém, ač je budován primárně jako ekonomický, má v prostředí lékáren i velký význam pro lékárenskou péči jako takovou.

Individualizací je ve věrnostním programu myšleno: nabídnout tu správnou nabídku tomu správnému klientovi ve správný čas. Chci oslovit svoje klienty s určitou nabídkou? Komu ji nabídnu – znám potřeby svých klientů? Jsem schopen je správně = individuálně oslovit? Umím toto udělat v ten správný okamžik? Tedy i v momentě, kdy klient nestojí fyzicky v lékárně?

IS/IT řešení a architektura systému

Ty nejpropracovanější věrnostní programy pracují s reálnými údaji o klientovi a aktivně reagují na jeho potřeby. Jedná se o komplexní systémy, které zahrnují sběr dat, jejich analýzu a vyhodnocování zpětné vazby klienta na konkrétní nabídky. Tyto systémy ale představují vyšší finanční zátěž při pořízení.

Je proto potřeba nalézt funkční IS/IT řešení, které je možno provozovat v návaznosti na pokladní systémy. Toto řešení by mělo poskytovat možnost individuálně a personifikovaně oslovovat klienty – tzn. toho správného klienta se správnou nabídkou ve správný čas.

Náročnost je ale také po stránce provozní – je nutné mít alokované hodiny zaměstnance, který se těmto aktivitám neustále věnuje tak, aby byl schopen pružně reagovat na aktuální situaci na trhu. Již při tvorbě věrnostního programu je také nutné zamýšlet se nad legislativními aspekty, zejména ochranou osobních údajů a dalších údajů klientů v programu.

Ve zdravotnickém zařízení jakým je i lékárna je pochopitelně potřeba zpracovávat i vysoce citlivé údaje, jako je zdravotní stav. Implementace nejvyšších bezpečnostních standardů, včetně ISO 27001 a dalších, by tak měla být samozřejmostí.

Jaká je situace na trhu?

Jak již bylo zmíněno, velcí a silní hráči na lékárenském trhu se již před časem chopili příležitosti a velmi aktivně začali provozovat věrnostní programy. Sofistikované CRM systémy mají 4 lékárenské společnosti: Dr. Max, Benu, Magistra, Pilulka. Každý systém má trochu svojí filosofii. U Dr.

Maxe a Benu jsou systémy standardní pro vlastněné řetězce. Podobnou možnost nabízí Magistra, jejíž systém navíc nabízí možnost podpory každé jedné kamenné lékárně a nastavuje vše „na míru“. Pilulka má systém přesně obrácený, kdy upřednostňuje centralizaci a jednotnost.

Klíčovým zájmem tohoto řetězce je totiž vlastněná síť, e-shop a přímý závoz léků z centrálního skladu. Filosofie CRM systému Pilulky naplňuje veřejné prohlášení jednoho ze zakladatelů, o kterém jsme před nedávnem psali. Citujeme: „Kamenné lékárny jsou spíše na obtíž“.

Pilulka Auto3 je v tomto směru jen dalším krokem.

Co říci závěrem? Obecně pro CRM systémy platí, že individualizované nabídky jsou klienty vítány, plošné „spamování“ univerzálními nabídkami není vždy optimální. Nejhorší je ale nedělat nic.

Věrnostní programy proto vnímáme jako téměř nezbytnou součást obchodní strategie konkurenceschopné lékárny. Pokud se zamýšlíte nad výběrem CRM řešení, pak hledejte takové, které dává smysl z pohledu klienta.

K uspokojení jeho potřeb vede jeho rozpoznání, pochopení a individualizace nabídky. Nezůstávejme tedy pozadu a pojďme aktivně něco udělat pro zvýšení naší konkurenceschopnosti!

Redakce

1 Studie GfK Loyalty Cards. Dotazování proběhlo v červenci 2016 metodou CAWI na reprezentativním vzorku on-line populace ČR, celkem se průzkumu zúčastnilo 700 osob ve věku od 15 do 69 let. http://www.gfk.com/fileadmin/user_upload/country_one_pager/CZ/documents/2017/170202_GfK_TZ_Vernostni_karty.pdf

2 https://radekhrachovec.com/2010/12/30/potrebujeme-vernostni-program/

3 http://120na80.vitalia.cz/clanky/online-lekarna-pilulka-cz-spousti-unikatni-sluzbu-dovoz-leku/https://www.pilulka.cz/auto?backlink=kosik

Další změna pro seniory: Velké obchody jim vyhradí čas od 8 do 10, malé nemusí

ČTK

Aktualizováno 23. 3. 2020 20:03

Lidé starší 65 let budou mít nově pro nákupy ve větších obchodech s potravinami vyhrazený čas od 08:00 do 10:00. Omezení pro ostatní nakupující se tak posune na o hodinu pozdější dobu. V obchodech do 500 metrů čtverečních omezení, které vyhlásil kabinet původně od minulého čtvrtka, platit nebude vůbec.

Vicepremiér Karel Havlíček (za ANO) novinářům řekl, že obchody do 500 metrů čtverečních už mít žádná omezení nebudou.

Změna cílí především na malé obchody v obcích, kde třeba další nejsou. „Provozovatel jen musí garantovat, že pokud přijde důchodce, musí se o něj postarat ve smyslu zvýhodnění,“ uvedl. Ve velkých obchodech pak byl čas vyhrazený pro seniory posunut o hodinu, aby měli ostatní prostor nakupovat mezi 07:00 a 08:00 například cestou do práce.

Změna nákupní doby pro seniory podle prezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáše Prouzy vrátí do obchodů chaos a razantní navýšení koncentrace lidí včetně seniorů.

Statistiky nákupního chování podle něj prokazují, že se mnoho důchodců dostaví do prodejen hned po jejich otevření, jak jsou standardně zvyklí. Promíchají se tak s dalšími zákazníky.

„Pro starší lidi je přemíra rychle se měnících informací značně stresující, proto je dobré neměnit znovu to, co platí, pokud jde o nákupní dobu,“ uvedl mluvčí Diakonie Českobratrské církve evangelické Pavel Hanych.

Zajímavé:  Žaloba Újma Na Zdraví?

Kabinet původně pro seniory minulou středu od čtvrtka vyhradil čas od 10:00 do 12:00 v prodejnách potravin, drogeriích a lékárnách.

Hned po prvním dni jeho účinnosti však vláda hodiny posunula na dobu mezi 07:00 a 09:00, omezení se také přestalo týkat lékáren.

Vedle majitelů a zaměstnanců provozoven zahrnulo opatření nově držitele průkazů pro osoby zdravotně postižené a zaměstnance pečovatelských služeb.

Premiér Andrej Babiš (ANO) v neděli pro iDnes.cz vysvětlil nejnovější změnu tím, že má umožnit nakoupit si potraviny cestou do práce mezi 07:00 a 08:00. Opatření se má týkat především hypermarketů a supermarketů.

Výjimka pro obchody menší než 500 metrů čtverečních by naopak měla zahrnout lahůdkářství, pekárny a menší obchody ve vesnicích, kde není víc prodejen.

„Necháme to, ať si to zorganizuje každá konkrétní prodejna s tím, že majitel prodejny bude muset při nákupu upřednostnit seniory nad 65 let,“ řekl portálu Babiš.

Havlíček řekl, že ministři celý víkend řešili, jaké vymezení doby nákupů pro seniory by bylo optimální. „Byli jsme zavaleni tisícovkami návrhů změn, nakonec jsme udělali kompromis,“ uvedl.

Opatření, které má bránit rizikovou skupinu seniorů před nemocí COVID-19, nezakazuje nakupovat starším občanům mimo vymezenou dobu.

Do obchodů by ale podle doporučení kabinetu jindy chodit neměli, protože tím ohrožují sami sebe.

Podle statistické ročenky bylo v ČR na konci roku 2018 mírně přes dva miliony lidí starších 65 let. Tvořili zhruba 19,6 procenta obyvatelstva Česka.

Kartičku máte, bodíky sbíráte? Češi jsou milovníci slevových výhod

Třeba Eva Polesná z Prahy jich má plnou peněženku. „Mám těch kartiček přes dvacet a věřím, že mi moje nákupy zlevňují. Podle kartiček se rozhoduji, do kterého krámu půjdu nakupovat. A jakmile mohu kartičku získat, hned toho využiju. Člověk nikdy neví, kdy se to bude hodit. I můj pětadvacetiletý syn využívá této nabídky, jenže on to všechno má v mobilu,“ říká.

Údaje z loňského výzkumu společnosti Gfk uvádějí, že slevovou kartu využije alespoň jednu za rok 95 procent českých domácností.

Přečíst článek ›

„Častěji ji vlastní a využívají ženy než muži.

Jeden z výzkumů této agentury uvádí, že držiteli těchto karet jsou z pohledu spotřebitelské typologie optimisté, pro které je příznačné, že kromě jiného jsou „držiteli věrnostních karet,“ ve větší míře nakupují i dražší bio potraviny a letákové akce neovlivňují jejich nákupní rozhodování,“ říká Jitka Vysekalová, čestná prezidentka České marketingové společnosti.

Věrnostní programy a zákaznické karty dnes nabízejí supermarkety, obchody s oblečením, sportovním vybavením, lékárny nebo třeba čerpací stanice. Například u Shell zákazníci sbírají body za tankování paliva, nákup zboží, služby jako je automyčka nebo za nákup u partnerů. Ty pak lze vyměnit za odměny a výhodnější ceny.

„Nejčastěji si lidé mění nasbírané body za čerstvě umletou kávu nebo vybírají z nabídky rychlého občerstvení. Oblíbená je také směna bodů za slevu na tankování,“ říká Petr Šindler, mluvčí Shell CR.

Zákaznické programy se různí 

Rok od vzniku má za sebou Kaufland Card zákaznický program K-Card. Ten v supermarketech této značky využívá už přes 1,5 milionu lidí. Ti podle vyjádření společnosti díky používání klubové karty ušetřili téměř půl miliardy korun.

Kartu lze používat jak plastovou, tak ve formě aplikace v chytrém telefonu.

Nově pak K-Card nabízí i výhody od partnerů – například levnější pohonné hmoty, zvýhodněný tarif u mobilního operátora, slevy na energie či slevu jízdného u autobusového dopravce.

Přečíst článek ›

Více než polovina léků bez doplatku, sleva až 60 procent z doplatku na recept, individuální slevové kupony či speciálně zvýhodněné ceny. To nabízí v rámci členství síť lékáren Dr.Max.

„S registrací v klientském programu umí pracovat i naše mobilní aplikace a od letoška poprvé lze mít přímo v mobilu i primární kartu. Dosud bylo možné vstoupit do programu pouze za vydání plastové karty. Nově existuje možnost založení členství pouze elektronickou formou, bez nutnosti jejího fyzického vlastnictví,“ říká Michal Petrov, mluvčí společnosti.

Věrnostní program Dr.Max využívají u bezmála pětistovky lékáren a e-shopu už více než čtyři miliony lidí.

Při vstupu na český trh v roce 2010 spustili věrnostní program v prodejnách sportovního zboží Decathlon. Ten aplikují prostřednictvím plastových kartiček, mobilní aplikaci zatím nenabízejí.

„Výhod Věrnostního programu Decathlon je několik. Odměňujeme zákazníky za věrnost – za každých šest tisíc korun nákupu se Zákaznickou kartou Decathlon obdrží zákazník Věrnostní šek v hodnotě sto korun, který je platný tři měsíce.

Další výhodou je možnost výměny či vrácení zboží do devadesáti dnů bez nutnosti účtenky, jelikož veškeré transakce se nahrávají na Zákaznickou kartu.

Zmíním i garanční servis zdarma u některých produktů, například jízdních kol,“ popisuje marketingový manažer Decathlonu Jakub Vaníček.

Přečíst článek ›

Více než 1,9 milionu zákazníků pak využívá výhody věrnostního programu dm active beauty v síti dm-drogerií.

První věrnostní program se zákaznickou kartou, na kterou byly načítány body za uskutečněné nákupy, byl v síti zaveden v roce 2009, před tím zákazníci sbírali za nákup body a následně mohli čerpat slevy na nákup.

„Za každých 25 korun nákupu získá zákazník na své konto jeden bod. Dosažení hranice 200 bodů představuje slevu 50 korun na nákup,“ říká manažer komunikace v dm-drogerie Jiří Peroutka.

Od loňského září je k dispozici ke stažení mobilní aplikace dm active beauty, díky které se zákazníci jednoduše a rychle přihlásí do svého zákaznického konta s nahranými eKupony.

Pozor na osobní údaje 

Pro mnohé se staly věrnostní karty nepostradatelným kamarádem, Jitka Vysekalová ale upozorňuje: „Přes jejich velkou oblibu řada průzkumů uvádí, že tyto karty nejsou hlavním motivem návštěvy prodejny a ani nepatří k hlavním stimulátorům prodeje. Také existují pochybnosti o roli zákaznických karet při zachování věrnosti značce.

Většina z nás vlastní více zákaznických karet, které mnohdy ani nevyužívá nebo využije tu, která je v dané chvíli výhodnější.

Důležitý je také současný trend nahrazování plastických karet aplikacemi v chytrých telefonech,“ říká a připomíná, že podle jejího názoru a na základě výzkumů existuje velké procento lidí, kteří preferují nižší cenu (okamžitou slevu) před složitým sbíráním bodů.

Přečíst článek ›

Při vyplňování formulářů a žádostí o věrnostní karty si dávejte pozor na osobní údaje. „Pro všechny podobné účely by měl zákazník poskytovat pouze nezbytné identifikační a kontaktní údaje.

Firma je pak může zpracovávat jen pro účel, pro který byly poskytnuty – mimo jiné je tedy bez souhlasu zákazníka nesmí předat jiným subjektům,“ upozornil Vojtěch Marcín z tiskového oddělení Úřadu pro ochranu osobních údajů.

Vláda mění nakupování seniorů, nově od 7 do 9 hodin. Lékárny jsou vyjmuty

Tisková konference vlády. (Video: ČTK)

aktualizováno • 19. 3. 2020 22:50

V Česku je 694 nakažených. Mezi 7-9 budou smět nakupovat potraviny a drogerii pouze lidé starší 65 let, první den přitom nakupovali o tři hodiny později. Lékáren se nově žádné omezení týkat nebude.

V Česku je ke čtvrteční šesté hodině odpoledne 694 nakažených koronavirem, testováno bylo téměř 9500 osob, uvedlo Ministerstvo zdravotnictví. Platí zákaz vycházení bez zakrytí nosu a úst, Ministerstvo zdravotnictví nově vyhradilo nákup v prodejnách potravin nebo drogeriích pro lidi nad 65 let a handicapované mezi 7:00 a 9:00.

Do obchodů s potravinami či drogerií mohou nově ve vymezenou dobu také držitelé průkazů pro osoby zdravotně postižené a zaměstnanci pečovatelských služeb.

Opatření má bránit rizikovou skupinu seniorů před novým typem koronaviru. Věkové omezení neplatí pro majitele, provozovatele a zaměstnance prodejen. Opatření nezakazuje nakupovat starším občanům mimo vymezenou dobu.

Pro lékárny žádná omezení pro žádné věkové skupiny neplatí.

Vláda nově zavedla knížku přeshraničního pracovníka, aby zabránila cestování přes hranice, které nemá pracovní důvod. Dočasně je zakázána přítomnost otců u porodu.

Nemocnice, které poskytují akutní péči, musí mít nově vyčleněná speciální lůžka pro nemocné s COVID- 19.

Náměstek ministra zdravotnictví Roman Prymula očekává, že restriktivní opatření v Česku budou platit zhruba měsíc. Ochrana hranic ale bude podle něj delší, dokud se situace kolem nákazy nevyřeší také v jiných zemích.

S onemocněním COVID-19, které koronavirus způsobuje, je hospitalizováno 63 pacientů. Pět jich je v těžkém stavu – čtyři jsou na umělé plicní ventilaci, jeden je napojen na mimotělní oběh. Podle ministra zdravotnictví Adama Vojtěcha (za ANO) je nyní do testování na nemoc COVID-19 zapojeno na čtyři desítky laboratoří a testuje se víc lidí.

Dění sledujeme v online zpravodajství:

  • V polovině dubna může být v ČR podle odhadů náměstka ministra zdravotnictví, epidemiologa Romana Prymuly, až 15 000 případů nákazy novým koronavirem. Nemocnice mají pro nejvážnější případy dohromady 800 lůžek, kapacity je možné navýšit až na 1500. Prymula, který je předsedou ústředního krizového štábu, to řekl dnes večer v České televizi.„Vycházíme ze situace, která je v Německu a v tuto chvíli už i u nás, to znamená, že tady nejsou taková čísla jako v Itálii. Kapacitou systému jsme nachystáni na 800 pacientů v kritické péči, to znamená ventilovaní a pacienti na kyslíku. Tato kapacita se dá zvýšit rezervně na 1500. Přes tuto kapacitu bychom už měli vážné problémy a věříme, že se na ní nedostaneme,“ uvedl Prymula.
Zajímavé:  Lordosa - Vše o zdraví

OTÁZKY A ODPOVĚDI: Jak je to s nákupy a otevírací dobou

Od 25. března 2020 se opět mění doba, kdy mohou v obchodech nakupovat pouze senioři. V prodejnách s rozlohou nad 500 metrů čtverečních budou moci od 8 do 10 hodin nakupovat pouze senioři starší 65 let a držitelé průkazů ZTP/P.

Opatření se týká maloobchodních prodejen potravin, hygienického zboží, kosmetiky a jiného drogistického zboží.

V obchodech pod 500 metrů čtverečních mohou ve zmíněném čase nakoupit i mladší osoby, ale obsluha má zajistit přednostní odbavení seniorů a hendikepovaných.

Pravidla se změnila už potřetí. Ještě v úterý 24.3. platí, že v obchodech od 7:00 do 9:00 nesmí nakoupit lidé mladší 65 let.

2Jak je to s lékárnami?

Vládní nařízení výslovně určuje vyhrazené seniorské nákupní hodiny pro „maloobchodní prodejny potravin, hygienického zboží, kosmetiky a jiného drogistického zboží.“ Na všechna ostatní místa může kdokoli kdykoli. Tedy třeba na poštu, do lékárny nebo do Makra (velkoobchod).

3Kdo všechno má výjimku?

Seznam obchodníků, živností a profesí, které mohou v rámci možností fungovat dál, se průběžně mění. Naposledy (ve čtvrtek večer) na něj kabinet přidal realitní kanceláře a služby účetních a daňových poradců.

Konkrétní aktualizovaný výčet je k nalezení na stránkách ministerstva průmyslu, pro představu mezi povolenými činnostmi je vedle prodeje potravin a drogistického zboží například prodej náhradních dílů, odtahové služby, zásilkové služby, prodej zahrádkářských a zemědělských potřeb, pohřební služby, květinářství, prodejny malých domácích zvířat a krmiva, prodejny brýlí a kontaktních čoček, prodejny novin, časopisů a tabákových výrobků, prodejny textilního materiálu a textilní galanterie, servis výpočetní a telekomunikační techniky, audio a video přijímačů, spotřební elektroniky, přístrojů a dalších výrobků pro domácnosti. Fungovat mohou i autoservisy, pokud je v nich méně než 30 lidí.

4Jak se mění otevírací doba?

Řada obchodů ji zkracuje, například Globus či Billa plošně zavírají už ve 20:00. Na různých místech však mohou být nejrůznější výjimky a úpravy. Například Billa v Litovli má otevřeno od 8:00 do 16:00, na Olomoucku bude o nedělích zavřená část prodejen Tempo, aby si pracovníci mohli odpočinout. Kvůli dezinfekci jsou nově od 12 do 13 hodin zavřené kladenské Jednoty.

5Jak se v obchodech chovat?

Dodržovat odstup 2 metry a trávit tam co nejméně času. Nabírat pečivo, ovoce a zeleninu rukavicemi, ideálně celý nákup dělat v rukavicích (obchody je často nabízejí u pečiva).

Co nejvíce používat platební karty a omezit tím kontakt mezi pokladním a zákazníkem.

Pravidlo nošení roušek nebo jiných pomůcek na zakrytí nosu a úst platí i v obchodech a jiných uzavřených prostorách, kde se vyskytuje veřejnost.

6Jak mám stihnout poštu?

Česká pošta zkrátila otevírací dobu na všech svých pobočkách do (maximálně) 16:00. Navíc zrušila víkendový provoz a omezila doručování. Větší zásilky, balíky, nebo poštovní poukázky, které není možné doručit vložením do domovní schránky, bude bez pokusu o doručení ukládat rovnou na pobočkách.

U obyčejných či zapsaných zásilek prodlouží úložní dobu na pobočce na 30 dnů, u poštovních poukázek na 25 dnů, u balíků na 15, respektive 30 dnů (podle druhu zásilky), aby byla větší šance, že si adresáti stihnou vyzvednout své zásilky včas.

Důchody pošta bude roznášet i nadále.

7Kde lze nakoupit potraviny online?

V Česku jsou dva specializované eshopy s potraviny, Rohlik.cz a Kosik.cz. Nepůsobí v celé republice, ale hlavně ve větších městech. V poslední době není ovšem jednoduché nakoupit ani zde, protože se zde o to pokouší několikanásobně větší množství lidí než obvykle.

Kromě Rohlíku a Košíku rozváží potraviny ještě Tesco a například v Globusu si lze objednat po internetu a pak vyzvednout v některém z hypermarketů. Připravte se ale na to, že nákup je zpravidla možné objednat až za několik dní, někdy i týden a více.

Pružnější bývá Rohlík a Košík, kde průběžně naskakují volná závozová okna.

O nás

KRAVAŘE (22. 1. 2014) – Výstava „Umíme se postavit
na vlastní nohy“, která přibližuje životní osudy vozíčkářů, zaplní
24. ledna 2014 prostory hotelového a sportovního komplexu Buly Aréna
v Kravařích.

Návštěvníkům představí desítku silných příběhů
lidí, kteří se nejen na fotografiích, ale i v reálném životě dokázali
znovu „postavit na vlastní nohy“.

Výstavu, která byla vloni zvolena
nejlepší veřejně prospěšnou reklamou v kategorii tištěná kampaň,
pořádají Česká asociace paraplegiků – CZEPA sdružující vozíčkáře
po poranění míchy, a společnost Simply You Pharmaceuticals a.s., jež
patří mezi její podporovatele.

Tématem výstavy a stejnojmenné kampaně jsou lidé na vozíku, kteří po
poranění páteře nemohou chodit, ale přesto svůj život nevzdali a dál
zvládají práci, studium, rodinu i koníčky. Svým přístupem a způsobem
života všem vzkazují: „Nemůžeme chodit, ale umíme se o sebe postarat.

I na vozíku můžeme stát na vlastních nohou!“ Jejich životní příběhy
jsou zachyceny na dvaceti velkoformátových fotografiích autora Lukáše
Pelecha. „Chtěli jsme veřejnost upozornit na to, jak vážné následky
mohou mít úrazy páteře.

Zároveň se lidem snažíme ukázat, že by neměli
brát vozíčkáře jako méněcenné, ale naopak by se na ně měli dívat
s obdivem, že přes svůj nelehký osud opět pracují a zase našli smysl ve
svém životě,“ vysvětlila ředitelka České asociace paraplegiků –
CZEPA Alena Jančíková, od loňského roku držitelka Ceny Olgy Havlové
udělované zdravotně postiženým, kteří se se svým handicapem vyrovnali a
pomáhají ostatním. „Obdiv a respekt k lidem, kteří se nenechali zlomit
nepřízní osudu, a snaha je zviditelnit byly důvodem k tomu, abychom
aktivity CZEPA finančně podpořili a nasměrovali výstavu sem na severní
Moravu, kde si ji mohou prohlédnout další lidé,“ uvedl Jiří Kašpárek,
marketingový ředitel společnosti Simply You Pharmaceuticals, která
dlouhodobě podporuje projekty a činnost několika dalších nadací a
charitativních organizací.

Fotografie paraplegiků vznikaly v průběhu roku 2010 na různých
místech České republiky především v prostředí, ve kterém žijí.
„Fotografované vozíčkáře osobně znám.

Nebylo vůbec těžké
přesvědčit je ke spolupráci a podpoře celého projektu,“ uvedla Alena
Jančíková s tím, že ohlasy na výstavu byly velmi vřelé: „Na
fotografiích jsou totiž skuteční lidé se skutečnými příběhy, které
přimějí diváka uvědomit si, jak se úrazem a během vteřiny může
každému obrátit život naruby.“

Kampaň „Umíme se postavit na vlastní nohy“ České asociace
paraplegiků – CZEPA, která na ní spolupracovala s reklamní agenturou
Friends' factory, byla vloni zvolena nejlepší tištěnou kampaní v soutěži
o nejlepší česko-slovenskou veřejně prospěšnou reklamu Žihadlo
2013. Samotná výstava „Umíme se postavit na vlastní nohy“, která
putuje po republice už třetím rokem, bude v prostorách hotelového a
sportovního komplexu Buly Aréna Kravaře k vidění až do
14. února 2014.

Nezisková organizace Česká asociace paraplegiků – CZEPA sdružuje
vozíčkáře po poranění míchy v rámci celé České republiky. Ve své
činnosti vychází z přesvědčení, že člověk na vozíku může a má
právo žít kvalitním a aktivním životem, stejně jako ostatní lidé bez
handicapu.

CZEPA hájí práva a zájmy vozíčkářů, ovlivňuje přístup
společnosti k nim, přesvědčuje veřejnost, že pomoci může doslova
každý – stačí trocha solidarity a respektu. Simply You Pharmaceuticals
a.s.

, která činnost CZEPA podporuje, je jednou z nejvýznamnějších
společností v ČR zaměřující se na výzkum, vývoj, výrobu a distribuci
vysoce kvalitních doplňků stravy, farma-kosmetiky a zdravotnických
prostředků, v jejímž portfoliu jsou značky Da Vinci Academia, Priessnitz,
Elasti-Q, Clavin, Imunit a další.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Adblock
detector