Stomatolog – Vše o zdraví

Poslední dobou se v médiích často objevují informace o tom, která péče u zubního lékaře je či není (nebo má či nemá být) hrazena ze zdravotního pojištění, na co má pacient právo, co má u lékaře vyžadovat, …  Cílem této „mediální masírky“ určitě není přinést osvětu, ale zaujmout tématem, které je palčivé pro řadu čtenářů či posluchačů (tj. nejlepší zpráva je přece špatná zpráva). Tyto informace často postrádají pohled z druhé strany, tj. názor lékaře nebo jakýsi globální pohled do problematiky.

Klienti zdravotních pojišťoven se často cítí býti lékařem ošizeni nebo mylně informováni. Problematika je pro klienta značně široká, složitá a navíc v ní dochází k neustálým změnám. Rádi bychom uvedli na pravou míru některé předsudky, nejasnosti a zodpověděli Vaše nejčastější dotazy.

Hradí nějaká zdravotní pojišťovna za služby u zubního lékaře více či méně? Jak si mám ZP vybrat?

Výše úhrad (částka za výkony i typy hrazených výkonů) je dána Ministerstvem zdravotnictví a je tedy u všech zdravotních pojišťoven stejná.
Z tohoto hlediska je výběr ZP ze strany klienta v podstatě lhostejný.

Důležité je, aby Váš zubní lékař (poskytovatel zdravotních služeb) měl s danou pojišťovnou smluvní vztah (klienti malých zdravotních pojišťoven mohou v tomto směru narazit).

Některé ZP mají pro lékaře komplikovanější systém administrativy, komunikace při řešení problémů je často nemožná, účtování dávek je problematické, … To se někdy může negativně přenést i na klienta.

Jestliže váháte, kterou ZP vybrat, zhodnoťte to, jaké výhody Vám (případně celé rodině) ZP nabízí v jiných oblastech (příspěvky na plavání, očkování, programy prevence, … ). Vaši volbu případně konzultujte s Vaším ošetřujícím lékařem. Zkontrolujte, zda i ostatní lékaři, které pravidelně navštěvujete, jsou s danou ZP ve smluvním vztahu.

Jak systém zdravotního pojištění funguje u zubního lékaře?

Je-li daný výkon plně hrazen ZP, u zubního lékaře nic neplatíte. Výkon ale není zdarma. Je hrazen ze zdravotního pojištění, které si řádně platíte (přímo Vy nebo prostřednictvím Vašeho zaměstnavatele). Lékař (poskytovatel zdravotních služeb) jednou měsíčně dané pojišťovně zašle tzv.

dávku, která obsahuje jednotlivé výkony za ošetřené klienty dané ZP. ZP dávku zkontroluje (některé výkony jsou omezeny např. časem – nelze je u daného pacienta vykázat např. častěji než jednou za rok) a proplatí.

Od provedení výkonu do doby, kdy má daný poskytovatel zdravotních služeb finanční prostředby na účtě, uběhne vždy 1-2 měsíce….

Tento systém úhrady za provedené výkony platí pouze v zubním lékařství. Např. praktičtí lékaři jsou ZP odměňováni tzv. kapitační platbou – tedy stejnou pravidelnou měsíční částkou za každého pacienta v kartotéce, ať již lékaře navšíví či nikoliv.

Kolik ZP zubnímu lékaři za výkon platí?

Stomatolog - Vše o zdravíVýše úhrad ZP za jednotlivé výkony i spektrum hrazených výkonů je předem dáno. Některé výkony zůstaly za posledních 10 let (i více) v nezměněné výši (cena materiálu, mzdy apod. ale samozřejmě za 10 let značně vzrostly) nebo se navyšují jen symbolicky. Jejich výše často nerespektuje ani použitý materiál, natož další náklady. Lékař (poskytovatel zdravotních služeb) tedy u těchto výkonů dotuje nejen materiál, ale i provoz ordinace (drahé vybavení, nájemné, mzdu sestry, …) a sám pracuje zadarmo.

Za výplň (z ručně míchaného amalgámu) hradí pojišťovna 220 Kč. Přijde Vám to hodně?

Každý poskytovatel zdravotních služeb musí mít dle zákona zkalkulovanou minutovou sazbu (zjednodušeně náklady dané ordinace přepočtené na jednu minutu – tj.

náklady za nájemné, energie, mzdu lékaře a sestry, rukavice, přístroje, administrativu, telefony, úklid, …). Tato částka částka se pohybuje mezi 25-60 Kč.

Pro každou ordinaci (lékaře) je jiná, protože složení nákladů je pochopitelně rozdílné.

Jestliže tedy pojišťovna uhradí 220 Kč, lékař by se měl danému pacientovi „s výplní na pojišťovnu“ věnovat 9 minut (ten s minutovou sazbou 25 Kč) či 3,6 minut (ten se sazbou 60 Kč). Opomenut je přímo spotřebovaný materiál, který také samozřejmě něco stojí.

Umíte si představit, že Vám lékař za 3,6 či “ v lepším případě“ 9 minut zhotoví kvalitní výplň? Čas je nutno brát od otevření dveří do ordinace do dokončení administrativy (zápisu do zdravotní dokumentace), přípravy ordinace na dalšího pacienta, apod.

  Tudíž Váš čas přímo na křesle je ještě výrazně kratší… Opravdu chcete takovou výplň a takovou péči?

Proč nehradí zdravotní pojišťovny lékařům více?

Asi si kladete otázku, proč nemohou zdravotní pojišťovny lékaři za tyto výkony proplatit částku, která by odpovídala reálným nákladům. Problém je v tom, že každá ZP má omezený rozpočet, který se odvíjí od počtu jejích klientů (pojištěnců).

Je potřeba rozhodnout, do kterého oboru zdravotnictví se peníze investují a kam nikoliv. A rozhoduje se podle toho, jak zásadní je daný obor pro celkové zdraví člověka je ( tj.

v konečném důsledku –  jaká je úmrtnost, protože kdo by pak pojištění platil a do rozpočtu ZP přispíval, že :-)).

Vzhledem k tomu, že se na zubní kaz neumírá, případný chybějící zub také nepředstavuje omezení z hlediska přínosu daného člověka do státního rozpočtu (kdežto např. chybějící končetina samozřejmě ano), je zřejmé, že budou vždy preferovány jiné obory medicíny.

Určitě také hraje roli to, zda je možné danou léčbu (alespoň ideově) uhradit ze svého či nikoliv.

Zajímavé:  Ředění krve - Vše o zdraví

Asi těžko si představíme situaci, že budete postaveni před volbu, že buďto uhradíte stamilionovou částku za operaci srdce svého blízkého nebo zemře.

Stát si říká, že kvůli chybějícímu zubu (extrakci hradí ZP) nikdo nezemře, prevence je v silách každého a případné estetické či funkční „detaily“ si každý může uhradit sám, jestli chce…

Co konkrétně hradí či nehradí zdravotní pojišťovny?

První podmínkou, aby bylo možné úhradu pomocí ZP provést je, že jste pojištěn. Druhou podmínkou je, že ošetřující lékař (zdravotnické zařízení) má s danou zdravotni pojišťovnou smluvní vztah. Jednotlivé výkony pak můžeme rozdělit:

Stomatolog - Vše o zdraví

Výkony (ošetření) hrazené zdravotní pojišťovnou plně
Ošetření plně hrazené pojišťovnou je pro pacienta u lékaře zdarma. Lékař ho dle výše uvedeného schématu vyúčtuje ZP a ta mu ho proplatí.

Výkony musí být provedeny (dle ZP) za použití nejlevnějšího (dávno překonaného) materiálu, nejlevnější (tedy zastaralé) technologie a v co nejkratším čase.

Za  poskytnutí těchto výkonů nelze od pacienta vybrat žádnou úhradu ani doplatek. Jsou to např.:

  • amalgamové výplně z nedózovaného (ručně míchaného) amalgámu. Běžný amalgám, který z ordinací znáte, je připraven továrně s kapslích. Ten ZP nehradí.
  • „bílé“ výplně z chemicky tuhnoucího materiálu (pouze od v rozsahu od špičáku po špičák). Pozor! Jedná se o jednovrstvý barevně neestetický materiál. Pro zhotovení trvanlivé výplně z tohoto materiálu jsou nutné prostředky, které ZP nehradí (např. koferdam)
  • fotokompozitní výplně (pouze u dětí do 18 let na stálé zuby v rozsahu od špičáku po špičák včetně)
  • endodontické ošetření (ošetření kořenových kanálků) metodou centrálního čepu. Pozor! Tato metoda neumožňuje kvalitní zaplnění zubu (tedy jeho dlouhodobou spolehlivou funkci)
  • vyšetření při registraci pacienta a stanovení léčebného plánu (pouze v rámci výkonů hrazených ZP)

  • preventivní prohlídky, rentgeny („malý“ intraorální i „velký“ panoramatický)
  • obyčejná (nejjednodušší) snímatelná náhrada (1x za 3 roky), celokovové korunky, …

Výkony (ošetření) hrazené zdravotní pojišťovnou částečně
Pacient doplácí rozdíl mezi cenou kalkulovanou (viz níže) a příspěvkem ZP (možno jen u protetických náhrad zubů – korunky, můstky, apod.)

Výkony (ošetření) nehrazené zdravotní pojišťovnou
Cena těchto výkonů je v daném zdravotnickém zařízení kalkulována na základě příslušných právních předpisů (jde o tzv. věcně usměrňované ceny – viz minutové sazby). Zda si toto ošetření přejete či nikoliv, je na Vás. Tyto výkony ZP nehradí ani částečně a v celé výši si je hradí pacient.

Př.: výplně (plomby) z nadstandardních materiálů a za použití moderních technologií, zubní  implantáty, endodontické ošetření pod mikroskopem, apod.

Komerční „zubní“ pojištění?

V některých státech funguje pro zubní péči systém komerčního pojištění. Např. ve Španělsku je na jistou komerční pojišťovnu navázána síť vlastních zdravotnických zařízení. Měsíčně či ročně uhradíte příslušnou částku a máte klid, že se Vám o zuby postarají na úrovni a zdarma.

V ČR není podobný systém zaveden. Nicméně některé komerční pojišťovny (např. Kooperativa) možnost pojištění pro případ úhrady stomatologické péče nabízejí. Praktické zkušenosti ale s tímto produktem sami ve Studiu 32 nemáme.

Proč se u jednoho zubního lékaře se za daný výkon platí a u jiného ne?

Výkony, které jsou plně hrazené ze ZP, nemohou být na jednou pracovišti účtovány (přímo nebo formou nějakého doplatku k ceně) a na druhém ne. Proč se tedy někde platí a někde ne?

Prvním důvodem může být, že daný lékař není smluvním zařízením Vaší zdravotní pojišťovny. Potom cenu výkonu kalkuluje  na základě vlastních podložených nákladů. Rozdíl v ceně mezi „smluvní“ a nesmluvní“ ordinací je tedy v pořádku.

Častějším důvodem je to, že se nejedná o stejný výkon. Jestliže sousedka řekla, že za „bílou výplň“ nic neplatila a diví se, proč Vy ano, má pravděpodobně výplň z úplně jiného materiálu a v jiné lokalizaci než Vy.

autor: Ing. Martina Bohuňovská

Laik nemá šanci poznat kvalitu práce stomatologa, říká šéf zubařů Šmucler | Zdraví

LN: Jak má postupovat člověk, který hledá stomatologa pro sebe nebo pro své děti?Prvním krokem je zeptat se svých přátel a známých a zajímat se o to, s jakým lékařem jsou spokojeni.

Osobně bych za dobrým stomatologem byl ochotný jet kamkoliv v okruhu do sta kilometrů, což podle regionu znamená výběr mezi zhruba pěti sty až dvěma tisíci lékaři.

Pokud někdo potřebuje pouze preventivní prohlídky dvakrát ročně, pravděpodobně pro něj nebude dojíždění tak náročné.

LN: Podle čeho mohu poznat kvalitního zubního lékaře?Bohužel laik nemá šanci poznat kvalitu práce stomatologa. Snad jen v případě, kdy by bylo ošetření nápadně špatné. Nejlepší informace jsou schopni poskytnou jiní zubní lékaři, také zubní technici nebo zdravotní sestry. Někdy vědí i další zdravotníci. Určité informace také mají zdravotní pojišťovny.

LN: O kolik pacientů se v průměru stará jeden zubní lékař?Podle našich údajů na jednoho zubního lékaře připadá asi 1100 pacientů. Za optimální počet se považuje 1500 pacientů na jednu stomatologickou ambulanci.

Tato čísla jsou ale vypočítaná podle všech ambulantních stomatologů. Pokud bychom od tohoto celkového počtu odečetli stomatology specialisty, pak máme na jednoho zubního lékaře 1250 pacientů.

V Praze, kde máme stomatologů opravdu hodně, pak na jednoho lékaře vychází pouze 770 pacientů. Ještě hustší síť je v Brně a Olomouci.

Zajímavé:  Pigmentové skvrny - Vše o zdraví

Stomatolog - Vše o zdraví

LN: Máme tedy v Česku dost zubařů?Česká republika má 8600 zubních lékařů pracujících na plný úvazek. Pokud bychom přičetli ještě ženy na mateřské a rodičovské dovolené a seniory, dostali bychom se k počtu 10 800 stomatologů.

Vzhledem k počtu obyvatel máme dokonce rekordní počet stomatologů a jednu z celosvětově vůbec nejhustších sítí péče o zuby. Pro srovnání: počet stomatologů je u nás zhruba dvojnásobný oproti sousednímu Rakousku.

Navíc počet zubních lékařů ve všech krajích republiky narůstá rychleji než počet obyvatel.

LN: Znamená to tedy, že je stomatologická péče dostupná ve všech regionech Česka?Pokud se podíváme na dojezdovou vzdálenost, je naše síť nejhustší v Evropě.

Méně než pět minut dojíždí k zubnímu lékaři 78 procent pacientů, naprostá většina, přesněji 99 procent pacientů, dojíždí méně než 15 minut.

Zákonem je daný limit dostupnosti stomatologické péče 35 minut, který překračují pouze pacienti na samotách v Krkonoších, na Šumavě nebo ve vojenských újezdech, případně pacienti v Praze, což je ale dáno stavem dopravy v metropoli.

LN: Řada pacientů ale není spokojená. Vadí jim, že mají svého stomatologa daleko.Je pravda, že během socialismu a ještě mnoho let po jeho pádu byli zubní lékaři běžně v menších městech nebo na vesnicích. Ve srovnání s tím pak někteří pacienti nejsou spokojení, protože nemají zubního lékaře v docházkové vzdálenosti, ale musí za ním několik minut dojíždět.

Problémem opravdu není to, že by stomatologů bylo málo, avšak řada z nich nechce přijímat pacienty, kteří chtějí pouze péči hrazenou zdravotními pojišťovnami. Zubní lékaři odmítají nízké platby, které za tuto odbornou práci dostávají.

Pro upřesnění, na jednoho pacienta ročně dá zdravotní pojišťovna zhruba tisíc korun, což je na dvě preventivní prohlídky a s nimi spojené ošetření opravdu málo.

LN: Právě to, zda lékař pracuje „na pojišťovnu“, je pro řadu pacientů zásadní. Co jim tato informace řekne o práci stomatologa?Jen to, že zubní lékař podepsal smlouvu a garantuje poskytovat určité služby za předepsané ceny. O kvalitě lékaře to samo o sobě neříká nic.

Mnoho lékařů, jakmile mají dost pacientů, kteří je „uživí“, další pacienty „na pojišťovnu“ odmítá. Řadu ošetření, pokud jsou prováděna pouze za platby z veřejného zdravotního pojištění, musí lékaři dělat se ztrátou. I ten největší lidumil si tak může denně dovolit pouze několik ošetření, která plně hradí zdravotní pojišťovny.

Výjimku tvoří někteří specialisté, u nichž jsou úhrady nastaveny odlišně.

LN: Kdo rozhoduje o tom, kolik bude pacient v ordinaci za jednotlivé úkony platit?Ceny by měly být kalkulovány podle přesného vzorce daného zákonem. Ten je ale nesmyslný. Kvalitní a rychle pracující lékař by měl být nejlevnější, což je světové unikum.

Naopak stomatolog začátečník, pracující pomalu, by měl být nejdražší. V praxi to tak naštěstí nefunguje. Před každým ošetřením musí být pacient seznámen s cenou.

Běžné jsou dnes takzvané terapeutické plány obsahující podrobné kalkulace ošetření, kdy si pacient může vybrat z více různých alternativ. Orientační ceny bývají k dispozici na webových stránkách ordinací.

V tomto ohledu pak stomatologie patří k vůbec nejtransparentnějším oborům české medicíny, protože pacienti jsou velmi ostražití a porovnávající si cenové nabídky jednotlivých pracovišť.  

Stomatolog - Vše o zdraví

Smluvní podmínky o poskytování zdravotní stomatologické péče

Tyto Smluvní podmínky upravují smluvní vztah mezi poskytovatelem zdravotních služeb a pacientem (příjemcem zdravotních služeb jako klientem) (dále jen „smluvní podmínky“).

Poskytovatelem stomatologických služeb je MSc.
Ekaterina Horáková
, IČO: 042 30 281, se sídlem Ovenecká 78/33, 170 00
Praha 7, s ní spolupracující lékaři, zaměstnanci (dále jen jako „poskytovatel“).

Termínem „výkon“, „ošetření“, či „péče“ se rozumí
poskytování zdravotních služeb ve smyslu zákona č. 372/2011 Sb., o
zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování.

Termínem „lékař“ se rozumí osoba jednající za
poskytovatele, a to jak v pozici zubního lékaře, tak i v pozici
dentální hygienistky.

Termínem „ordinace“ se rozumí prostor, ve kterém je poskytována
zdravotní služba, kdy se nachází zubní souprava (křeslo) s odpovídajícím
technologickým, diagnostickým a léčebným vybavením, s odpovídajícím
personálem jako je lékař, asistentky a pomocný zdravotnický personál.

POVINNOSTI POSKYTOVATELE ZDRAVOTNÍCH SLUŽEB

MSc. Ekaterina Horáková a její zaměstnanci či
spolupracující lékaři se zavazují:

  • vykonávat zdravotní péči v oboru praktického zubního lékařství, stomatochirurgie, estetické stomatologie atd. na úrovni současného moderního lékařského poznání, v souladu s nejlepšími zájmy zdravotního stavu pacienta a v souladu s platnými předpisy a zákony ČR.
  • vést zdravotnickou dokumentaci pacienta dle platných předpisů, jak listinné, tak v elektronické podobě,
  • nakládat s informacemi uloženými v dokumentaci dle zásad ochrany osobních údajů a dalšími zákonnými přepisy.
  • Před každým zdravotním výkonem bude pacient informován lékařem v dostatečném rozsahu jak o svém orálním zdravotním stavu, o navrhovaném léčebném postupu (léčebném plánu), ale i o povaze, důsledcích a možných rizicích spojených s daným zdravotním výkonem
  • Zároveň mu bude oznámena cena hrazená pacientem za daný výkon.

V případě existence více možných variant léčby
seznámí ošetřující lékař pacienta s jednotlivými variantami a cenovou
náročností.

Zajímavé:  Novorozenec - Vše o zdraví

Poskytovatel je povinen objednávat pacienty
na dohodnutý čas tak, aby bylo minimalizováno čekání pacientů. Zároveň si
však poskytovatel vyhrazuje právo na určování pořadí pacientů.

Poskytovatel je povinen v rámci svého vztahu
k pacientovi dodržovat všechny etické zásady, minimalizovat eventuální
bolestivost poskytované péče a komunikovat s pacientem tak, aby pacient
rozuměl druhu a způsobu poskytované péče.

Poskytovatel si vyhrazuje právo odmítnout či ukončit
léčbu pacienta za situace, že:

  • pacient nedodržuje navržený léčebný postup
  • pacient se opakovaně dopustí neomluvené absence – bez včasné omluvy nedodrží sjednaný termín a/nebo neuhradí poplatek za nerespektování objednávkového systému
  • pacient nerespektuje tyto smluvní podmínky či omezuje práva jiných pacientů
  • požadavky pacienta odporují profesnímu přesvědčení lékaře
  • z dalších zákonných důvodů (provozní či kapacitní důvody)

POVINNOSTI PACIENTA

Pacient je zejména povinen:

  • Vyplnit řádně a správně anamnestický dotazník a nezatajit žádné podstatné skutečnosti, které by mohly mít vliv na poskytnutí zdravotní péče
  • řídit se smluvními podmínkami poskytovatele
  • pravdivě informovat lékaře o svém zdravotním stavu a souvisejících záležitostech
  • dodržovat navržený léčebný postup
  • pečovat o své orální zdraví odpovídajícím způsobem tak, aby se vyvaroval všech odstranitelných (preventabilních) zdravotních rizik a dbát o vysoký standard své zubní hygieny
  • akceptovat preventivní prohlídky a preventivní dentální hygienu jakou nezbytnou součást léčby
  • poskytnout součinnost při zdravotním výkonu a kontrole průběhu léčebného procesu
  • dodržovat sjednané termíny jednotlivých lékařských výkonů v souladu s léčebným plánem, preventivními prohlídkami a plánem výkonů dentální hygieny
  • po ukončení léčby docházet na pravidelné preventivní kontroly jednou za 6 měsíců i v případě, že nebude mít žádné obtíže.

Za sjednaný termín se považuje termín zapsaný
v systému poskytovatele a poskytovatel jej musí pacientovi sdělit – ústně,
telefonicky či e-mailem. Poskytovatel je oprávněn z provozních důvodů
měnit termíny a informovat pacienta (ústně, telefonicky či e-mailem)
o takové změně.

Pacient si je vědom, že v případě jeho neomluveného
nedodržení smluveného termínu
 či zrušení smluveného termínu v době
kratší než 24 hodin, (dále jen „absence“), může být takové jednání stiženo
sankcí ve výši 500,- Kč.

  Pro ty účely
bude před prvním ošetřením požadována po pacientovi záloha ve výši 500,- Kč,
která mu bude navrácena při ukončení poskytování zubního ošetření
v ordinaci. Tato záloha může být použita právě na krytí sankce
v případě nedodržení objednávkového systému popsaného výše.

V případě
vyčerpání této zálohy se pacient zavazuje tuto zálohu doplnit. V opačném
případě se vystavuje riziku, že mu nebude poskytnuto ošetření.

Absenci pacienta lze v předstihu omluvit a
sjednat náhradní termín. Omluva musí být v takovém případě provedena
nejpozději 24 hodin předem, a to prokazatelným způsobem – osobně v ordinaci
poskytovatele, prostřednictvím elektronické pošty na: [email protected] nebo
telefonicky na číslo: +420 775 365 761.

SMLUVNÍ ZDRAVOTNÍ POJISŤOVNY

Poskytovatel má smlouvy se zdravotními pojišťovnami
v ČR, vyjma Pojišťovny Ministerstva vnitra (211). Pacient bere
na vědomí, že péče hrazená zdravotními pojišťovnami kryje pouze některé
základní druhy ošetření, a to pouze za použití nejzákladnějších materiálů.
Za ostatní ošetření a ošetření s použitím kvalitnějších materiálů
bude pacientovi výkon účtován k přímé úhradě.

Ceník služeb je přístupný k nahlédnutí
v ordinaci nebo na webových stránkách: https://stomatologie-horakova.cz/cenik

REKLAMACE

Poskytovatel poskytuje záruku 2 roky (od momentu
dokončení) na všechny protetické práce (korunky, můstky).

Záruka se nevztahuje na výplně, dočasné práce,
endodontické ošetření, stomatologické výkony povahy služeb (dentální hygiena,
bělení, výkony na měkkých tkáních, atd.).

Důvody k celkovému nebo částečnému zrušení záruky
jsou zejména:

  • nedbalost pacienta k ústní hygieně
  • neuposlechnutí lékařského doporučení
  • nesprávné používání protézy
  • neléčená dysfunkce čelistního kloubu
  • systémové choroby ovlivňující stav orálního zdraví (diabetes, epilepsie, osteoporóza, cytostatická léčba, atd.)
  • zranění v oblasti hlavy a krku s možností poranění zubů nebo čelisti

Stížnost či reklamaci musí pacient primárně podat
přímo u poskytovatele, který v rámci evidence stížností musí věc
projednat a v zákonné lhůtě vyřídit.

Stomatologie Vyhlídka – zubař Praha 5

Doporučuji všem, kteří si svých zubů váží!

Jiri P. 31.05.2017

Úžasný profesionální přístup, ochotný a usměvavý personál ,krásné prostředí .Už teď se těšim na další návštěvu

Jaroslav S. 13.06. 2017

Dnes jsem byla na dentální hygieně a jsem moc spokojená. Moderní pracoviště, perfektní přístup a odborné provedení. Konkrétní návrh na další řešení zjištěných problémů. Moje hodnocení 5z5.

Olga B. 03.04. 2017

Velmi profesionální pracoviště! Až tady mám pocit, že se zuby a dutina ústní řeší opravdu komplexně.

Pavlína V. 2.04. 2017

Zmenila som stomatológa a začala som chodiť s dcérou a sebou na Vyhlídku. A zmenu rozhodne neľutujem, som veľmi spokojná. K dispozícii je krásny detský kútik, je tu čisto, pani na recepcii milá a ochotná a hlavne zubári odvedú prácu poriadne a profesionálne. Okrem toho pán doktor ma dobré finty, ako zaujať najmenšie deti, aby sa zubárov nebáli 🙂 Doporučujem ????

Naty Naty 10.04.2018

Zatím výborná zkušenost. Profesionální přístup a vybavení, příjemné prostředí, ochotná recepční.

Jan D. 31.10. 2017

Přivítá Vás velmi milá a pohledná slečna na recepci. Nabídne Vám něco k pití případně prášek pokud bolest otupuje Váš mozek. Vše moderní, nové, voňavé. Lékaři milí a ochotní a kupodivu i vše vysvětlí. Rozhodně doporučuji. Jírovcová.

Romana J.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Adblock
detector